April 2006+Desember2007 Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Har en gutt på 9 mnd, har veldig lyst å bli gravid igjen snart... Tenker at det er kjekt med søsken på samme alder og at sjalusi ikke blir et så stort problem hvis storebror er mindre en 2 år når neste blir født... Noen med erfaringer? Eller kanskje noen som tenker som meg??? Jeg er gift (veldig stabilt bra forhold) og vi har god plass til et barn til. (Har litt lyst på 4 barn jeg da, 2 tette, et lite opphold også to til....)
Mersa og gutta <3 Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Vi vil ha to tette...Her satser vi på fullamming som prevensjon (han er 5 mnd). Foreløbig ammer jeg minst 2 ganger om natten, men er jo ikke helt sikkert da. Jeg synes halvannet år mellom er perfekt, så om jeg blir gravid april/mai er det supert, men kommer det før er gjør det ingenting
ღEmilie nov 06, Marcus apr 08ღ Skrevet 16. januar 2007 #3 Skrevet 16. januar 2007 samme her.. lyst på fire barn, men her er første bare 7 uker.. men leker med tanken på en til.. ikke enda, men snart...
Gjest Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 Absolutt ikke, hehe. Jeg vil gjerne ha 4-5 år imellom. Ønsker meg ikke to tette i det hele tatt, men det er MEG da, hva andre måtte ønske er jo opp til dem ) Jeg vil at barna mine (for jeg vil gjerne ha flere!) skal få være små og få den oppmerksomheten jeg tror de vil trenge når de er SMÅ. Når de begynner å bli større, klarer mer selv, og kanskje er mindre avhengige av mamma og pappa, og heller kan føle at de får lov til å hjelpe til med en søster eller bror snarere enn å kjempe for tildelt oppmerksomhet, DA vil vi prøve på nr 2.
2barnsmorønskerseg1til Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 Har en på 7 mnd og vi er i full gang med prøving nå Er så spennende;)
Sina73 Skrevet 16. januar 2007 #6 Skrevet 16. januar 2007 Hm.....Det begynner å rasle i eggstokkene, ja. Han er 8 mnd. Ei venninne av meg har 2 stk med 18 mnd's mellomrom og hun sier det er ganske tøft. Man bør vite hva man går til før man får to tette, er hennes råd. Jeg tror ikke det blir noe prøving før til sommeren på oss.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #7 Skrevet 16. januar 2007 Vi har 18 mnd mellom våre to, det er litt tett. Den største er fortsatt "baby" og føler at det ikke alltid er like lett å gi henne det jeg skulle ønske. Trodde også at det ikke skulle bli noe stort problem med sjalusi, og det var det heller ikke i begynnelsen, men nå etter 4 mnd ser vi det. Storesøster vil stadig bæres, vil at mamma eller pappa skal være med å leke, noe som ikke alltid er like lett med minsten i puppen. Ser at det blir noen situasjoner der storesøster synes det er litt sårt, og hun har begynt å sove dårlig om natten, våkner og gråter..... føler vi gjør alt vi kan for å se henne som liten og gi henne den oppmerksomheten vi snes hun trenger...dårlig samvittighet..JAAA Lite nattesøvn på foreldrene gjør ikke situasjonen bedre!! Dersom det er under 18 mnd mellom graviditetene er det også større sjanse for prematuritet. Kjenner 2 som har fått det, og da er det enda tøffere når de er så tette! Mitt råd : Vent slik at det i hvertfall er 2 år mellom.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #8 Skrevet 16. januar 2007 Vi vil gjerne ha to tette, men jeg vil satse litt på jobbkariere også. Har så mange år høyre utdanning at jeg syns det er dumt å være ute i permisjon i over to år uten arbeidserfaring innimellom. Så vi har blitt enige om at jeg skal jobbe 1,5 år mellom endt permisjon og ny termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå