Gå til innhold

Hjelp-eksplosive bryster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Melka mi kom i går og nå holder brystene mine på å eksplodere. Jeg hadde veldig mye melk sist gang også, men kan ikke huske at det gjorde så vondt. Ammer poden ca hver 2. time. Hjelper lite på trykket at han spiser. Noen som har gode råd til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pump deg litt og frys ned til partyet stilner litt ;)

Skrevet

Høres veldig kjent ut. Skaff deg en brystpumpe og pump i vei, det var redningen for meg iallefall.

Lykke til!

Skrevet

Forresten - Hvis du ikke har pumpe og det er helt krise, så hopp i dusjen, sett på deilig varmt vann og håndmelk litt uten å ta vare på det. Og så kan du underholde deg selv ved å sprute om kapp med dusjen.

:D

Skrevet

Ja, det var j***** vondt for meg også!!!! Slo nok Pamela ned i støvlene den dagen!

Jeg pumpet meg i varm dusj, og det hjalp veldig godt! Du trenger ikke ta vare på melka denne gang, du får sikkert nok av overskuddsmelk i morra, dagen etter der, dagen etter der..... osv! Masse overskudd i begynnelsen. Ikke vær redd for at du ikke får nok til den lille hvis du pumper, for det tar jo bare en time fra tom pupp til halvfull :-)

Lykke til, og gratulerer som nybakt mamma :-D

Skrevet

Ta på deg en utringet kjole og ta deg en tur på by'n... hehe;-)

Skrevet

Faktisk kan du bruke kålblader i bh'n! Det er et gammelt kjerringråd og virker visstnok fint! Ha dem etter amming. Ha et innlegg over brystvorten.

Skrevet

he-he, skulle slått til på den, men det er jo engang sånn at de desverre ikke kommer i samme størrelse, og det fins ikke den push-up bh i verden som kan utjevne den forskjellen.

Trodde ellers jeg bare fikk mer melk i morgen om jeg pumpet nå......

Skrevet

Hvis du pumper til det blir tomt, øker du. Hvis du bare pumper vekk sprengen, øker du ikke.

Skrevet

Hei.

Jeg hadde det på samme måten. Trodde puppene skulle sprekke! hehehe.... Jeg var på sykehuset når melken kom pga keisesnitt var jeg litt lenger enn vanlig fødsel. Der sa de at jeg helst ikke skulle pumpe i det hele tatt. Dersom jeg pumpet, ville jeg bare få mer melk. Men kunne gå å masere ut det verste trykket i dusjen om jeg ville.

Hos meg var det slik at det rant mye ut av det ene puppen, mens jeg ammet fra den andre. Brukte slike Avent oppsamlere og frøs dette ned. Det er et tips til å lette på trykket, er å gå med slike på. De gir et lite trykk som gjør at det kommer litt ut.

Ellers er vel oppmuntringen at det går seg til etter som du og babyen din tilpasser seg hverandre. Men oftere amming øker også melkeproduksjonen.

Lykke til!

Skrevet

uff...jeg synes synd på deg. Husker hvor utrolig vondt det var... Jeg fikk beskjed om å håndmelke og ikke bruke pumpe. Jordmor på sykehuset sa at pumping øker mengden. Kom det inn i dusjen under varmt vann og sett i gang... En liten trøst er at vi som har mye melk kan amme lenge:)

Skrevet

tusen takk, det ble 2 dl rett i vasken og det lettet på det værste trykket. Masse igjen til lillegutt også.

Skrevet

Og med pumpe, ups, vi får se om det blir værre i morgen eller ikke. Kvelden er iallefall reddet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...