Gå til innhold

PLIS SE HER!! Vært hos gk idag, hva mente han med...

Anbefalte innlegg

Skrevet

at livmorhalsen min er kortere enn normalt?

Han sier at gj.snitt er 3,5 cm men jeg hadde litt kortere og ba meg å komme til undersøkelse igjen neste uke.....

Jeg hadde masse annet spm, men akkurat det hadde jeg glemt å spørre....

HÅÅÅÅPER det er noen som vet det?

Håper på maaange svar!!!!

Dette er ganske personlig, derfor ønsket jeg å signere som anonymt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forresten, så er jeg uke 31 + 2....

Skrevet

Det betyr vel at den er kortere. Dersom den blir "for" kort så må du ta hensyn til det gjennom å ligge mest mulig osv. Har en venninne som måtte ligge i 8 uker, frem til uke 34 tror jeg. Da er det stor sjangse for at babyen klarer seg dersom den blir født. Dersom livmorhalsen flates helt ut, så kan babyen komme for tidlig. Det er jo det som skjer når livmorhalsen modnes. Men du har jo oppdaget det, og blir fulgt opp av legen så da går det bra skal du se:-)

Skrevet

Hei!

Jeg har også hatt dette "problemet"... livmorhalsen blir kortere jo nærmere fødsel en kommer... dvs. at dersom den er kortere lenge før termin, kan det være fare for fortidlig fødsel. Jeg ble sykemeldt pga. dette, måtte ta det med ro... er i uke 36 nå, så det gjorde tydeligvis susen. Jeg gikk også til kontroll ofte for å sjekke tilstanden. Jeg har også lest om noen som har hatt veldig kort livmorhals i en lang stund uten at det har skjedd noe, så det trenger ikke bety noe, men de vil jo gjerne ha det under kontroll dersom det er lenge til termin.

Håper det gav svar... lykke til!

Skrevet

Det betyr at det kan være fare for at du kan føde før termin. Når barnet begynner å presse seg nedover, har du ikke så mye å gå på... Derfor vil legen følge ekstra godt med deg. Det går helt sikkert bra.

Skrevet

Jeg har også det, har vært sykemeldt fra uke 14, men det har gått bra, er i uke 38 nå. Det er livmorhalsen som holder babyen på plass på en måte. Du må ta det litt med ro, vil den ikke stabilisere seg, kan det bli sengeleie evt cerclarge, klips på den. Men du er nå kommet så langt at dette vil nok gå bra. Min gikk ned 1 cm etter 3 dager på jobb, er spl på gyn avd. Har som sagt tatt det med ro, og alt er bra nå. Det går nok bra skal du se. Lykke til.

Skrevet

Tusen takk for svar, jenter!!

Legen har sagt at jeg må bare ligge og slappe av. Og ikke bevege meg så mye (er ikke bare bare, når jeg har en 2åring her i huset!).

Men dette skal nok gå bra!!

Tusen takk for at dere svarte, nå kan jeg stoppe å lure mer!

Ha en fin tirsdagskveld!!

Klem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...