Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge anbefaler man at riene skal vare og med hvor langt mellomrom, før man drar til føden??Tar en 1/2 time å kjøre til føden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er vanlig å komme inn når det er ca 5 min mellom riene, men på omvisning på føden sa de til oss at når man begynner å få rier skal man ringe føden, og så avtaler man med dem når man skal komme inn. (Er sikkert mange andre ting de tar hensyn til i tillegg til avstand mellom riene, f.eks vannavgang, førstegangs/andregangsfødende, avstand fra bosted til sykehus osv)

Skrevet

på tide å dra når du føler at det blir skikkelig ubehagelig hvertfall. det er jo ingen fasitsvar, alle er jo forskjellige, og noen merker jo ikke skikkelig at de er i fødsel før de nesten er klare for å begynne å presse. selv dro jeg ikke til føden første gang før jeg begynte å få vondt... jeg gikk en hel dag med rier på 50sek hvert 4 minutt. når jeg kom inn hadde jeg 3cm åpning... har det begynt på deg????

Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen
Skrevet

10min mellom hver ri, fikk e vite av jm mi.. var så lenge e venta med første mann oxo,og da tok fødselen (fra 3,5cm åpning) 5timer.

Skrevet

Hei.Jeg har også en 1/2 time å kjøre til føden, og jordmor sa at jeg ikke skulle ringe noe senere enn når veene kom med 10 min mellomrom.Varighet på veene sa hun ikke noe om.

Skrevet

synes du skal ringe jeg. ikke noe vits å vente synes jeg.... jeg våknet jo tidlig på morgenen med 7min mellom hver, men som sagt var de ikke vonde, og 16 timer senere var det 2 og 3 min. og 4 cm.. derfra tok det ytterligere 5,5 time før han var ute. alle er så forskjellige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...