Gjest Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Hvor lenge anbefaler man at riene skal vare og med hvor langt mellomrom, før man drar til føden??Tar en 1/2 time å kjøre til føden..
Gjest Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Tror det er vanlig å komme inn når det er ca 5 min mellom riene, men på omvisning på føden sa de til oss at når man begynner å få rier skal man ringe føden, og så avtaler man med dem når man skal komme inn. (Er sikkert mange andre ting de tar hensyn til i tillegg til avstand mellom riene, f.eks vannavgang, førstegangs/andregangsfødende, avstand fra bosted til sykehus osv)
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 16. januar 2007 #3 Skrevet 16. januar 2007 på tide å dra når du føler at det blir skikkelig ubehagelig hvertfall. det er jo ingen fasitsvar, alle er jo forskjellige, og noen merker jo ikke skikkelig at de er i fødsel før de nesten er klare for å begynne å presse. selv dro jeg ikke til føden første gang før jeg begynte å få vondt... jeg gikk en hel dag med rier på 50sek hvert 4 minutt. når jeg kom inn hadde jeg 3cm åpning... har det begynt på deg????
Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 10min mellom hver ri, fikk e vite av jm mi.. var så lenge e venta med første mann oxo,og da tok fødselen (fra 3,5cm åpning) 5timer.
25 år gammel mamma Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 Hei.Jeg har også en 1/2 time å kjøre til føden, og jordmor sa at jeg ikke skulle ringe noe senere enn når veene kom med 10 min mellomrom.Varighet på veene sa hun ikke noe om.
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 16. januar 2007 #6 Skrevet 16. januar 2007 synes du skal ringe jeg. ikke noe vits å vente synes jeg.... jeg våknet jo tidlig på morgenen med 7min mellom hver, men som sagt var de ikke vonde, og 16 timer senere var det 2 og 3 min. og 4 cm.. derfra tok det ytterligere 5,5 time før han var ute. alle er så forskjellige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå