Gå til innhold

Sein eggløsning = dårlige egg?

Anbefalte innlegg

Sitter her og tenker....

Siden pille-slutt har jeg alltid hatt l"ange" sykluser med sein EL og mye spotting før IKM. Men i og med at sylussene har vært nogenlunde regelmessige (31-34 dager) og EL har kommet på dag 19-20 har jeg ikke bekymret meg noe særlig. Men nå begynte jeg plutselig å tenke at når eggene bruker langre tid på å modnes enn det som er normalt, at jeg ofte har EL-slim 4-5 dager før selve EL, og at mensen starter med spotting lenger før jeg blør for fullt, kan det være at eggløsningen min ikke harmonerer med resten av syklussen?

Ved prøverørforsøkene mine har jeg hatt relativt få og ikke særlig store egg på UL på dag 8 med sprøyter, men like vel har jeg fått ut 15-16 moden egg like vel. Er ikke det rart? Kanskje eggene mine er "slow-starters" som vokser mye rett før EL, og at det gir redusert kvalitet?

Noen som vet noe om dette eller har noen synspunkt å dele med meg?

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7816147-sein-eggl%C3%B8sning-d%C3%A5rlige-egg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei snøfilla C";)

Jeg har som deg "sen" el.

Jeg har el på dag 18-19,og sykluser på 30-31 dager.

Nå har jeg ingen forsøk å dele erfaringer ut i fra,men jeg spurte legen på st.olav vedrørende dette,da jeg lurte på om sen eggløsning kunne gjøre at eggene mine ble dårligere.Dette mente han ikke var av betydning.Nå er jeg sikkert ikke til stor hjelp,men likevel...

Tenkte på deg snøfilla når jeg leste om IVM i en annen tråd her.

Jeg håper du/dere får diskutert den muligheten når dere skal på time til Aleris.Masse lykke til,det er faktisk på sin plass at det blir din tur nå !

C";) C";) C";)

Jeg har syklus fra 28-34 som er normalt, i begynnelsen tror jeg vi bommet endel på EL, har hatt få egg på de forsøkene jeg har hatt 1 gang 11 eggposer 6 egg 4 befruktet, 2 satt inn og ingen på frys. Forgje forsøk nov/des 1 egg, god kvalitet men mislykket. De snakket nå om kort regime pga at jeg produserte få egg. Denne mnd EL på dag 20 og GRAVID på egehånd!! Tror ikke sen EL betyr dårlig eggkvalitet. Da hadde det vært få barn i denne verden da 28-34 blir regnet som normal cyklus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...