Gå til innhold

er jeg overforsiktig?

Anbefalte innlegg

på jobben i dag, skulle jeg egentlig ha innhenting. dvs... kjøre rundt og hente pakker som skal sendes. det vil også si, masse store tunge pakker som jeg må bære ut i bilen. kjempetungt. forrige gang var det en pakke på 25 kg der. noen er tyngre også. jeg nektet. de vet at jeg er gravid. er det jeg som er overforsiktig? eller gjorde jeg rett? følte meg veldig vanskelig da jeg sa nei.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7815693-er-jeg-overforsiktig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har også lurt litt på dette...hvor mye kan man egentlig løfte?i min jobb er det også mye tunge løft,men når prøver jeg å lavær å løfte over 15 kg...er dette hysterisk?hehe!er så vant til å slenge rundt på ting og greie meg uten hjelp,så jeg syns det er litt "teit" å måtte få andre til å ta det,men vil ikke ta noen sjangser heller...

Har også en jobb med mange tunge løft, har nok ikke hvert så flink til å passe meg for hva som er for tungt å ikke. Men kroppen sier i fra når det blir for mye, fikk små blødninger etter de dagene jeg hadde "styra" for mye.Nå er jeg flinkere til å kjenne etter om det blir for mye, får en "tung" følelse i magen når det blir for mye. Har forklart for min sjef at sånn er det og at jeg måtte få bytte bort det tyngste arbeidet. Det hadde han ingen problemer med å forstå men det er jeg som må avgjøre hva som er for tungt. Synes ikke du skal drive å bære esker på 25 kilo og mer for det er tungt.Prøv å hør om du ikke kan bytte så noen andre kan ta innhentinga.

Annonse

fik heldigvis en annen til å ta det i dag. jeg sa at, det er ikke meningen å være vanskelig. men jeg vil ikke risikere denne etterlengtede babyen pga jobben. da var det greit. de virket litt sure først.

Du er ikke vanskelig, du er fornuftig! Denne gang er det du som er gravid og må la være å ta det tyngste. En annen gang er det noen andre som er gravide eller har vondt i rygg,armer m.m. Du skal ikke gjøre noe du føler er risikabelt for babyen. Hvis det skulle gå galt av en eller annen grunn er det fælt å tenke at det kanskje var delvis din feil. Hvis du får problemer med arbeidsgiver på grunn av dette, så snakk med legen din.

Jeg vet ikke om det finnes en max kilo grense å følge, man må liksom bare følge kroppens egne signaler...

Jeg har ei datter på 5, løfter henne i ny og ne...hun er jo rundt 17-18 kg.

¨

Følg signalene kroppen din gir deg, så går det nok fint :)

Ps. jeg er i uke 17+3 nå, og har ikke hatt noe SA for å løftet datteren min :)

I min jobb har jeg også masse tunge løft, heldigvis er jeg velsignet med en arbeidsgiver som synes det er helt fantastisk at jeg endelig har blitt gravid. Fikk streng beskjed om at løftingen kan de andre ta seg av!

Jeg har hatt bekkenlåsning nå en stund og begynte på jobb på 50% forrige uke etter og ha vært sykemeldt siden oktober, så for meg er det uaktuelt og engang teste hvor mye jeg " tåler". Jeg har sammen med arb. giveren min lagt om litt på arbeidet mitt, tilrettelagt det litt mer. Som hun, jeg skulle ikke belastes fordi om jeg var gravid.

De er bedre tjent med og ha meg der så lenge som mulig uansett!

Annonse

jeg er sjokkert. de har fortsatt ikke forstått det. 3 dager på rad har han nå pålagt meg å ta innhenting. på torsdag ble jeg skikkelig sinna altså. likevel skulle jeg hente på fredag. hallo?? i går fikk jeg beskjed om at jeg skulle ha innhenting ondag,torsdag og fredag neste uke. helt seriøst. nå må han slutte. nå er det ikke bare den i magen jeg må tenke på. har blitt så dårlig i rygg og bekken. i går skulle jeg løfte 3 pakker ut av bilen. de var ikke egentlig så kjempetunge. er nøye med hvordan jeg løfter. men fikk skikkelig vondt i rygg,bekken og nedover beina. hadde problemer med å gå resten av dagen og er fortsatt ikke helt god. vil jo tro at han er bedre tjent med at jeg kan kjøre rute i 6 mnd til. enn at jeg har innhenting 2 ganger og ikke kan gjøre noe før jeg går ut i permisjon?

Ta en prat med sjefen. Forklar att dette er arbeid du ikke kan gjøre nå, og att du da enten må få andre arbeidsoppgaver, eller så må du sykmelde deg.

Arbeidsgiver er pliktig til å finne alternative arbeidsoppgaver til deg!!!

Du er ikke overforsiktig!!! Selvfølgelig skal du sette babyen og deg selv høyest, hvis ikke hadde det vært noe rart med deg synes jeg :-)

Stå på!!

tusen takk for svar alle sammen. ja skal ikke være vanskelig å finne andre oppgaver til meg. kjører til vanlig vanlig postrute. har blitt brukt til innhenting et par ganger. men nå etter at jeg ble gravid. (fortalte det med en gang) så skal jeg plutselig ha innhenting, i tillegg til vanlig rute. hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...