♥maxen min♥ Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Jeg er allergisk mot noen frukter og har prøvd forskjellige fruktmos til Max, men etter noen skjeer får han røde store flekker i hodet. Jeg mener det er noe han ikke tåler, derfor får han ikke disse mer. HS sier at vanligvis får de utslett i ansiktet, rundt munn og el brystet om de er allergiske, ikke flekker i hodet.., så her stoler jeg på meg selv. Han kan spise pærepurè og solskinnspurè, så han får kun de. Men, prøvde leverpostei på skive ista, og da fikk han også noen røde flekker i hodet, ikke fullt så store som ved frukt, men allikevel. (første gang han fikk skive og det var spennende) Noen andre som har barn som reagerer på samme måte? Har dere fått fastslått at det er allergi, og hva gjør dere med det?
Sjalabais Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Gå til legen med han og få en henvisning til en spesialist! Det kan være allergi (veldig sannsynlig om det kommer kort tid etter han har fått det han evnt. reagerer på). Hs har ikke alltid så god peiling på allergi og sånt, det er i hvertfall min erfaring herfra :-( En annen ting er at du bør unngå å gi han ting du selv reagerer på, i hvertfall til han har passert ett år. Ammer du, så er det en fordel om du forsiktig introduserer de tingene du reagerer på mens du fremdeles ammer. Hvis du har tenkt å slutte å amme når han er ca ett år, er det bedre om du innfører de matvarene du reagerer på mens du ammer. Selv om han da er litt ung, så er det bedre at han får den beskyttelsen morsmelka gir enn at du venter til han er litt eldre. Håper det ordner seg for dere!
//MAM\\ Skrevet 16. januar 2007 #3 Skrevet 16. januar 2007 Gutten min har også store, røde flekker i hodet. Jeg fikk beskjed om at det bare var tørre områder, og at jeg skulle smøre med en fet krem. Dette har hjulpet. Skulle også bruke nøytral olje, uten parfyme, ved bading. Men nå ser det ut til at gutten vår har allergi, så kanskje utslettene skyldes det? (Jeg har sluttet med matvaren jeg tror han reagerer på, samtidig som jeg begynte å smøre han i hodet, så jeg vet jo ikke hva som har hjulpet.)
♥maxen min♥ Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2007 Han har noen tørre flekker som jeg smører hver dag, men det er ikke de som blir røde. De røde flekkene forsvinner etter en liten stund. Så tror det er en reaksjon.
//MAM\\ Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 Ok, gutten min sine flekker har vært der lenge, og ikke kommet plutselig. Men det høres ut som om gutten din har en reaksjon ja. (Men jeg har ikke peiling på sånt altså.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå