Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er 11 dager og suger masse pupp og får i seg melk. Jeg lurer på om han bør starte med smokk, fordi han gjerne vil bruke puppen min som smokk også når han ikke spiser.

Bør han få smokk og i så fall hvilke typer har dere god erfaring med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å prøve med smokk det :) Her måtte vi bare prøve 3 typer før vi fant ut at det var mam smokkene som han likte best :)

Skrevet

Vi har god erfaring med smokk. Ekstra trøst når hun er trøtt og grinete + at det skal være forebyggende mot krybbedød. Vi starta etter 2 uker. Måtte prøve noen ganger før hun klarte å holde på den. I starten datt den ut hele tida :-) Tilfeldigheter har gjort at vi har brukt MAM 0-6 mnd, og er fornøyde med dem!

Skrevet

så lenge amminga er godt i gang er det ingen grunn til at han ikke skal få smokk. Ikke bra å la han få bruke puppen som smokk. Jeg hadde samme problem og helsesøster anbefalte smokk.:)

Skrevet

Ja, jeg ble tipset om det allerede på sykehuset, for han hadde et vanvittig sugebehov.

Brukte Nuk små små smokker, begynte med latex smokk men de fallt fort ut fordi de var så glatte så da byttet vi til silikon smokker!

Skrevet

Hei

Her begynte sjarmøren med smokk da vi kom hjem fra sykehuset uten problemer. Han bare nektet å ta den når han var sulten så det var ikke noe problem. Her har vi brukt mam latex smokker og er godt fornøyde med det. Er jo fordeler og ulemper med både silikon og latex. Silikon smokkene er hardere og kanskje litt vanskeligere å ta? Vet ikke. kan være at du må prøve deg frem med merker, størrelser og typer, for er mange som må lete litt før de finner en smokk som ungen vil ta.

Er jo mye bedre for deg om han slutter å bruke deg som smokk i hvertfall. Så får du litt fri ;) Også viser nyere forskning at smokk barn er utsatt for mindre risiko når det gjelder krybbedød.

Lykke til uansett hva du finner ut.

Skrevet

Lillegutt begynte med smokk allerede da han var 2 dager gammel. De anbefalte det på sykehuset pga han ville suge HELE tiden, og jeg var kjempesår... Har både avent smokker og mam smokker, både i silikon og lateks. Virker ikke som han liker noen bedre enn andre egentlig, men jeg liker silikonsmokkene best.. Så bare å begynne med smokk.. Som nevnt over her, er han ikke fornøyd med smokken når han er sulten, så merker fort om det er smokk eller mat han vil ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...