Gå til innhold

STREKKMERKER! Hjeeelp....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så meg i speilet i dag¨å der var de på den ene skinka;-P.. Trur ikke man kan unnga strekkmerker overhodet ,men... trudde ikke de skulle komme nå.. Er i uke 27 da... Hva med dere ?! har dere fått ,mye ?når,? hvor?!?! Jeg smører meg hver dag selv om jeg ikke tror særlig på det ,men lovt å håpe;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da!!!

Det må være kjipt!

Jeg har ikke noe strekkmerker noe sted,fikk ikke det sist gang heller.

Jeg smører meg med A-creme som du får kjøpt på apoteket,det er en veldig god krem.

Jeg er forresten 25+4 i dag

Lykke til videre og la oss håpe du ikke får flere! :)

Skrevet

er 25+1 og mine har kommet litt på magen.Hadde noe fra før og de vises mye bedre nå.Litt kjipt men slik er det.Bruker og smøre meg men det har tidligvis ikke funket.

Skrevet

Heisann:)

Jepp eg har nok åg fått, bynnte å få d ganske tidlig, i uke 17-18.

Mange trur at strekkmerka bare kommer av at kroppen strekke seg, åg at d derfor går ann å smøre seg inn me forskjellige *strekkmerke kremmer* som man får kjøpt, blandt anna på apoteket.

Men veit du ka d blir ikkje å funke, åg grunn tell at eg veit d e fordi eg har hørt me forskjellige leger.

Strekkmerka kommer av at hormonan i underhuden blir førr mange, åg at d strekkes der.

Så legen sa tell meg at eg kunne smøre meg så masse inn som eg bare ville, d kom ikkje tell å hjelpe, nån får fleire hormona enn andre under svagerskapet, åg man kan ikkje smøre underhuden elsatisk.

Mn seff kan man jo smøre seg, men d blir ikkje å hjelpe på strekkmerkan.. syns egentli at d e litt rart at man selger d på apoteket...men dem selg jo forsåvidt naturprodukta der, åg d e jo heller ikkje nåkka vitensakpelig bevis på at dem virke

*bei lei meg når eg fekk vette dettan, men sånn e d*:(

Skrevet

Tenk heller på at gaven du får i utbytte etter 9mnda, e verd kvert strekkmerke, d gjør eg;)

Skrevet

Jeg fikk endel sist gang. Smurte meg også med alskens kremer. Brukte sikkert flere tusen på det:( Funket dårlig da..

Var så heldig å fikk det plasser hvor en bikini dekker det meste da.

Nå har jeg ikke fått noe...enda. Håper det ikke kommer fler. Er bare i uke 19 da.

Skrevet

Bare en liten trøst.. Hvis magen blir liten igjen etter fødselen så vil ikke disse strekkmerkene synes like godt selv om de fortsatt er der..

Jeg så helt grusom ut da jeg gikk gravid sist, men i dag syns nesten ikke disse merkene. Men kommer til å smøre meg bedre denne gang.

Skrevet

Hoff ja ,men tenkte at så langt ingenting-- hurra... så plutselig var de bare der liksom... Har fådd på rompa og der har jeg fra før (gammelt) når tenårene slo skikkelig til..så synes det var litt rart at det ikke kom på magen eller no der huden har strekt seg vannvittig. Joda vet jo at den lille er verdt disse tingene, men hvem ønsker seg vell strekkmerker?! Jeg kommer til å fortsette og smøre meg ,kommer det ikke fler jaja.. kommer de vet jeg jo at min smøring ikke hjalp;-D.. men kan ikke la vær i tilfelle.. Uansett så hjelper det jo å smøre seg litt du holder jo huden fuktig og den blir mer elastisk.. men det er jo mest hormonelt da.. Jepp mine gamle er blitt mer synlig nå.. men det går vell tilbake?! Takk for alle svar og lykke masse til;-)

Skrevet

Hei,

jeg venter mitt barn nr 4 og har aldri fått strekkmerker ("bank i bordet"!). Jeg tror dette med strekkmerker er litt arvelig + at min mor har anbefalt spenol på magen morgen og kveld og jeg har fulgt dette rådet i alle svangerskapene. Funker for meg!

Skrevet

Har fått på magen. Rundt navlen av alle steder... Kjøpte en flaske mandelolje som ble anbefalt meg på helsekostforretning. Det sies at det ikke virker å smøre, men det skader jo ikke. Så tror jeg egentlig at det er selve massasjen som virker, og ikke akkurat kremen.

Skrevet

Fikk en del merker da jeg var "ung" da jeg la på meg noen kilo litt hurtig... de ble værre nå i begynnelsen av svangerskapet da jeg ble gravid med ivf og ble kreftig overstimulert. Jeg la på meg masse vann og gikk opp mer enn 12 kg på 5 dager! Så jeg er vant til å ha merkene og syns ikke det gjør noe om det synes litt på kroppen at man har vært med om litt.

Skrevet

Jeg har 100vis av dem. Fikk strekkmerker da jeg traff puberteten, og flere da jeg ble gravid første gang - smurte som bare pokker. Jeg har avskrevet alle disse kremene, forklaringen er enkel - har din mor og dine søstre en haug strekkmerker, kan du innse det først som sist: du får det med stor sansynlighet du også ;) Og motsatt selvfølgelig - må være det som heter å være "arvelig belastet" ;)

Skrevet

Min mor har ingen ,min søster fikk noen få helt på slutten for hun ble så stor.. mine tanter har ingen , men jeg har fått allerede i uke 27 så vet ikke helt om den teorien stemmer helt heller:-).. håper jo det, at dette er alt ,men.. vi er alle så forskjellige i kroppsformen så... Men ingen av de har på magen ... får man så er det ikke så mye å gjøre med det, eller man kan jo bruke haugevis med penger ,men hvem har vell det!?!?! Nei jeg smører og håper ikke jeg har så mye hormoner da jeg tror det er hormonelt....:-D

Skrevet

off strekkmerker ja.. de popper opp på magen min.. men men.. billig pris man må betale for bebisen :)

Strekkmerker kommer av hormoner og av at elastiteten i underhuden ikke kan "tøyes" mer. Da sprekker den. Huden er delt inn i tre hovedlag (overhud, lærhud og underhud) ,og bare i overhuden er huden delt inn i fem lag... Å smøre med krem hjelper kun på de første lagene i overhuden, så kremen kan ikke trenge helt ned i nederste hudlaget og forebygge/redusere strekkmerker.. Man må ta det "innenfra," så å drikke bra med vann for å opprettholde fuktigheten i huden + man kanskje drikker tran eller lignende så kan det kanskje hjelpe på litt..men man forhindrer ikke strekkmerkene i å komme.. :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...