Gå til innhold

Sex naar man er gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg sliter en del med sexlivet for tiden. Saa snart jeg ble gravid (selv foer testen slo ut) ble jeg veldig toerr nedentil, og selv om lysten naa er tilbake er jeg fremdeles saa toerr at det ikke gaar. Vi vet at man kan bruke glidemiddel, men saerlig mannen min er veldig skeptisk til det. Han synes ikke vi burde, dersom kroppen min ikke er i stand til det selv. Han tenker at dersom kroppen ikke er klar for sex, saa er det kanskje en grunn til det og at vi da ikke boer "tvinge" det med glidemiddel. Vi koser masse, og et par ganger har vi proevd paa den maaten at han bare kommer bittelitt inn i meg, men ellers har vi ikke hatt sex siden jeg ble gravid. Hadde tenkt aa spoerre legen om det er normalt aa vaere saa toerr, men glemte det paa sist kontroll.

Det vi lurer paa er om toerrheten skyldes noe fysisk eller psykisk. Er det en naturlig konsekvens av aa vaere gravid, eller er skyldes det noe psykisk--at jeg rett og slett ikke klarer aa bli tent.

Kan ogsaa nevne at hverken mannen min eller jeg noen gang hadde hatt sex foer vi giftet oss i sommer--foerste gang for oss begge var bryllupsnatta--saa vi har fremdeles mye aa laere. Det fine med at vi begge er vant med aa "vente" er at dette ikke oppleves som en krise--vi har det bra naar vi koser og kysser ogsaa. MEN det hadde jo vaert fint om vi fikk det til, da...

Andre som opplever toerrhet? Er det slik for alle--bare en del av aa vaere gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm.. altså, jeg har opplevd å bli mye mer våt etter jeg ble gravid. men sexlysten går jo veldig opp og ned da. noen ganger funker det, andre ganger ikke. Glad jeg har en forståelsesfull mann!:)

Men, det er ikke noe galt i å bruke glidemiddel, dersom dere ønsker å ha sex og det ikke er ubehagelig for deg. Etterhvert som mange stillinger kan bli vanskelig, kan det fungere feks med at han sitter på knærne, og du sitter på fanget hans med ryggen til han. det er både intimt og hyggelig, og ikke noe til fare for foster.

Bruker dere glidemiddel, så vær nøye med merket, er visst ikke alt som er like heldig når en er gravid, har jeg hørt.

Dersom dere fortsatt ikke vil prøve, så fortsett med kosinga. er jo en flott måte å lære om hverandre på det også! :)

Skrevet

Heia!

Som med alt annet når man er gravid, er det sikkert hormonelt. Og hormonelle variasjoner kan forekomme ellers også. Det er derfor ikkeno dumt å bruke glidemiddel! Du lurte på om det hadde noe med graviditeten - og det har det jo på en måte, for det er derfor hormonene løper løpsk. Men jeg mener det ikke er et signal fra kroppen om at du ikke burde ha sex, særlig ikke når du har lyst på det!!! (hos meg er det jo mere det det skorter på)

Bruker du vannbasert glidemiddel er dette helt trygt. Et slikt et kan du kjøpe på internett (som f.eks kondomeriet - blir sendt helt diskret) eller du kan kjøpe på apoteket!

Lykke til!

Skrevet

Hei,

Bruker alltid glidemiddel jeg...uansett gravid eller ikke. Den på apoteket er helt ufarlig når man er gravid. RFSU tror jeg den heter. Løp og kjøp og kos dere!

Skrevet

Bruk glidemiddel.... det åpner opp en helt ny revolusjon for dere.... det er jeg overbevist om...

Vi bruker alltid glidemiddel, og det er ikke for at jeg ikke er våt, men det gjør sex`n ennå bedre.

Våres favoritt er den fra kondomeriet, Eros Glide heter den. Den er silikonbasert og den holder deg kjempeglatt.

Hva som gjør at duer tørr vet jeg ikke, men jeg vil tippe det kommer av hormonforandringer i kroppen din og ph forandringer i underlivet ditt.

Skrevet

Det er helt normalt å bli tørrere i skjeden når man er gravid:)

Sliter litt med det selv og da er glidemiddel tingen.

Synes det er så fint å kunne elske med mannen min i denne fine tiden, så lytt til lystene dine, ikke de tørre slimhinnene, hehe:)

Utforsk hverandre! Det er så mye deilig man oppdager og det blir ikke like mange muligheter etter fødselen som det er nå...

Kos dere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...