Gå til innhold

Hva gjør man når man ikke vet hvor langt man er på vei?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

å? for jeg husker bare ikke når jeg hadde mens sist. og har rotet bort boken der det står. får jeg ul da? *håpe håpe håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du e r s\usikker ja..da kan du få ul for å sjekke temin. det fikk jeg med nr 1. var inne i uke 12 ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååå så bra. jeg syntes at det er fryktelig lenge å vente til uke 17. altfor lenge. tror jeg er ca 10 uker på vei nå. skal på første kontroll i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen kan kjenne på størrelsen på livmoren om hvorlangt du ca er på vei.. i hvertfall så gjorde legen min det sist gang jeg var gravid.. for da hadde jeg ikke hatt mensen på 2mnd når jeg fikk positiv test... men siden jeg var usikker og ikke stolte på legen, bestilte jeg time hos en gynekolog, de ser på ul hvor stor den bitte lille klumpen er.. jeg måtte to ganger inn slik at de skulle se hvor mye han/hun hadde vokst siden sist... og så fortalte de hvor langt jeg var på vei.. det var invendig ul jeg fikk da.. så ul er vell sikkert det beste for å finne ut hvorlangt du er på vei.. lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer alt an på hvor du bor, og hvordan legen/jordmoren din er...

Har ei venninne som ikke aner, og hun har bedt flere ganger om tidlig UL/sjekk av livmor mm Men NEI; hun måtte pent vente til "antatt" uke 18, selv om alt tyder på hun er minst 3-4 uker lengre...

Latterlig.

 

Håper du er heldigere. Slitsomt å gå og ikke vite, så lenge...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vet heller ikke hvor langt jeg er på vei. Hadde en underlig liten blødning da jeg skulle ha mens sist. Resultatet er at jeg er fryktelig usikker. Legen foretok ikke GU og bestilte UL til meg basert på at jeg er i uke 12 nå. Vurderer å bestille time hos gynekologen min slik at jeg slipper å vente til 7. mars med å få svar. Litt lenge syns jeg.

Basert på hvor elendig formen er nå mistenker jeg at det egentlig er uke 8 jeg er i.

Tror også det er helt tilfeldig fra sted til sted hvordan dette håndteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...