Gå til innhold

Ikke le av meg nå da:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

du kan nok hente ved;) Jeg jobber i butikk og må løfte mye i løpet av dagen men jeg overlater bananeskene og div. til andre. (kan sikkert gjøre det man har fått beskjed om å la være)

Du skal ikke løfte så tungt at det er ubehagelig eller gjør vondt her eller der. Ta heller litt mindre ved og gå to ganger vis du er usikker;)

Ellers så skal du kunne gjøre alt du pleier å gjøre;) Kroppen sier selv i fra når det er på tide å roe ned litt;)

Det er visst fordi man KAN ha større sjans for å spontanabortere.. Jeg fikk vite det først etter første trimester (er nå i 3.). Så jeg løftet nok endel uten at det hadde noen negativ virkning (jobber i bhg, så da blir det jo endel løft enten man vil eller ikke ;) ).

Uansett, når du vet det, så kan det jo være greit å løfte litt mindre enn man normalt bruker å gjøre. Bare sånn for sikkerhets skyld!

Annonse

grunnen til at man ikke skal løfte tungt er fordi muskel og leddbåndene i hofteseksjonen blir løsere/bløtere for å forberede kroppen på fødselen. Det som kan skje hvis du løfter tungt, er at du vil skade deg selv slik at du kan bli plaget med smerter i ettertid. Kjedeligt å bli plaget med rygg å sånn da...... Men det er jo en vurderingssak hvor tungt du kan bære. Jeg deler opp vedsekken, og henter en handleposestørrelse med ved om gangen, sånnn bare for å være på den sikre siden. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...