Gå til innhold

Ikke le av meg nå da:)


☆Lille my*

Anbefalte innlegg

Dere, jeg har hørt at man ikke skal bære og løfte tungt når man er gravid, jeg er bare i sjette uke, og lurer på om jeg kan bære inn ved? hehe! kjempetungt:D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan nok hente ved;) Jeg jobber i butikk og må løfte mye i løpet av dagen men jeg overlater bananeskene og div. til andre. (kan sikkert gjøre det man har fått beskjed om å la være)

Du skal ikke løfte så tungt at det er ubehagelig eller gjør vondt her eller der. Ta heller litt mindre ved og gå to ganger vis du er usikker;)

 

Ellers så skal du kunne gjøre alt du pleier å gjøre;) Kroppen sier selv i fra når det er på tide å roe ned litt;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe..

Lov å le litt...

Men, ta inn ved du... men du trenger jo ikke leke tarzan da... ta litt om gangen du!!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst fordi man KAN ha større sjans for å spontanabortere.. Jeg fikk vite det først etter første trimester (er nå i 3.). Så jeg løftet nok endel uten at det hadde noen negativ virkning (jobber i bhg, så da blir det jo endel løft enten man vil eller ikke ;) ).

 

Uansett, når du vet det, så kan det jo være greit å løfte litt mindre enn man normalt bruker å gjøre. Bare sånn for sikkerhets skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

grunnen til at man ikke skal løfte tungt er fordi muskel og leddbåndene i hofteseksjonen blir løsere/bløtere for å forberede kroppen på fødselen. Det som kan skje hvis du løfter tungt, er at du vil skade deg selv slik at du kan bli plaget med smerter i ettertid. Kjedeligt å bli plaget med rygg å sånn da...... Men det er jo en vurderingssak hvor tungt du kan bære. Jeg deler opp vedsekken, og henter en handleposestørrelse med ved om gangen, sånnn bare for å være på den sikre siden. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...