Gå til innhold

25 g mindre enn fødselsvekt etter 2 uker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var innom helsestasjon i dag og veide. Ho spiser bra og jeg tror jeg har nok med melk så rekna med at ho hadde lagt på seg minst 200g.Våte bleier og bæsje bleier flere ganger i døgnet. Ho hadde bare lagt på seg 75g siden vi reiste fra Ullevål. (Fødselsvekt var 4250 og utreisevekt 3 dagen var 4150).

 

Barn nummer 1 tok igjen fødselsvekta allerede før vi reiste fra sykehuset.

 

Og Ullevål har ikke sendt fødselspapir til helsestasjonen enda. Derfor har jeg ikke fått innkalling og idag var det selvfølgelig ingen helsesøstrer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du trenger å bekymre deg. Sønnen min hadde heller ikke oppnådd fødselsvekta si helt etter 2 uker - det kan visst være litt sånn med de som er så store fikk jeg høre. Men etter det har han lagt på seg 250 gram hver uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen vår la heller ikke på seg som han skulle. Fikk problemer med en blødende brystvorte *grøss* og da fikk han nok ikke i seg det han hadde behov for (ville ikke gi ungen rosa melk!).

Så kjøpte pumpe for avlastning og helsesøster sa vi skulle gi tillegg til morsmelka. Og det har fungert fint, med et litt strengere regime på mating i forhold til antall ganger og mengde. Fra tirsdag til fredag gikk han opp 210 g! Og til tirsdag igjen gikk han opp ytterligere 135 g. Har også fått mere morsmelk, så mengden naturlig melk øker og behovet for tillegg blir mindre. Så nå får han mme bare når han virker mere sulten etter amming.

 

Helsesøster mente vi hadde "jobbet" nok og gjort det vi kunne, så da var det bare å gi tillegg uten dårlig samvittighet!

 

Ring helsestasjonen igjen i morgen og få snakke med en helsesøster, så ordner det seg skal du se!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide gutten min i dag jeg.

Han ligger 300 gram under fødselsvekten sin,(han er 17 dager gammel) og har bare gått opp 250 gram på 14 dager.

Ble litt bekymret da ja...så må veie ofte og se til at han får nok mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten min veide 3550 ved fødsel, 3170 ved hjemkomst.. og da vi var til kontroll i går ( 3 uker gammel) hadde han gått ned ytterlige 70g! så nå er det pupp annenhver time og tillegg... blir spennende å se hvor mye han veier fredag... håper han har gått opp seff..

men siden han er veldig oppvekt og har vokst nesten 5cm skulle jeg ikke bekymre meg for noe, sier svigermamman.. hun forberedte meg på at helsepersonell er nøye når det gjelder vekt... alt for nøye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...