Gå til innhold

Oppdatering av tjorven83 (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen! Takk for gode råd og støtte må jeg bare si. Jeg ble sendt til Ålesund med helikopter den kvelden jeg ble rådet av dere til å ta kontakt med føden, jeg trodde ikke det var så alvorlig.. Jeg hadde forkortet livmorhals sa de, den var 3,8cm uten trykk, men bare 1,7 cm med trykk.. ble liggende i ålesund til i går, da ble jeg flyttet over til tr,heim. Her sier de at livmorhalsen er 1,9cm uten trykk, men med trykk 1,3 cm..Så nå må jeg være på sykehuset til observasjon i en uke før det blir tatt noen ny sjekk, så jeg håper denne uka går fort. Noen av dere som har opplevd noe lignende? Måtte dere være på sykehus lenge? Sitter her bare og gråter, vil hjem til datra mi og min kjære..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ta det med ro...

Hadde ikke slike problemer sist, men riuer og kynnere om hverandre og bekkenløsning gjorde at jeg lå inne siden uke 28, etter at jeg kranglet meg hjem tidligere, endte med fødsel i uke34/35 etter å ha tilbragt uker på sykehus og småbarn hjemme.. ikke morro.. men det var jo bedre enn at babyen kom alt alt fortidlig.

Du må prøve å ta det med ro. Er det mulig at de kan komme å være hos deg? Det hjelper litt å ha dine nærmeste tilstede.

Det er det beste at du er der du er, hv askjer om fødsel setterigang og du er hjemme da? Har du tenkt så langt? DEt blir vel ikke noe særlig for hverken deg, babyen eller de hjemme?

Det er grunn til at du er der du er, fortidlig fødsel er ikke noe særlig vet du.

Om du er flink jente og tar det med ro, så kansje du kan komme hjem til neste uke?

Til mere du stresser til mere påvirker det kroppen din og babyen i magen.

Om den blir født nå, må den jo bli lenge på sykehuset, skal du bare dra hjem da? Vet at det sikkert ikke er noe lett for deg nå.

Du får tilkalle styrkene, la typen ta ut ferie om han må så jhan kan være hos deg. Få naboer og familie til å være barnevakt så du fåpr ha kjæresten hos deg. Det pleier å hjelpe på.

Klem til deg

Skrevet

Takk for svar!:) Jeg har ikke gjort annet enn å tenkt de siste dagene, men kommer frem til det samme som deg. Jeg vil jo at lillemann skal få en god start på livet, så jeg må vel bare finne meg i å være her. Har ikke fått så mye info om hva som skjer hvis han kommer nå, men skal vel få litt info om det i morgen

Skrevet

Hei Tjorven! Hvor langt er du på vei, da? Jeg husker godt innlegget ditt for rimelig lenge siden, men husker ikke hvor langt du er på vei. Sliter sjøl med kynnere som gjør vondt, og virker som rier innimellom. Er bare 20 uker på vei, og da jeg snakka med jordmor sa ho at de ikke stoppa fødsel om den starta nå (grøss!)

Skrevet

Jeg er 25+2 uker på vei i dag, så jeg håper inderlig at gullgutten holder seg der den er i noen uker til. De sier her at uke 28 er en milepel, så jeg tar en dag om gangen nå. Håper det ikke er noe alvorlig for deg da, men jeg har lært at man skal ta kroppens tegn alvorlig..

Skrevet

Hei!

har tenkt masse på deg og den lille:-)

Så godt å høre at den har holdt seg inni magen foreløpig. Hver eneste dag nå er jo virkelig gull verdt! Jeg skjønner at dette må være en prøvelse for deg, men forsøk å tenke at uansett så er dette for en svært begrenset periode av heeele ditt laaange liv. Og også at hver dag som går der babyen får være i magen er en stor seier for deg. Her gjelder det å være positiv og ha mest mulig gode følelser og så lite stresstanker som mulig.

Masse lykke til

Varme klemmer fra meg

Skrevet

Vel, om 6 dager er du i uke 26, og da er det bare 2 uker til uke 28.

Om det er truende fødsel pågang, så kan din kjære ta seg fri vet du og komme, mulig at han bør spørre om han kan t anoe fri nå, fks ferie.

Det hjelper så utulig mye om han bare er der en dag innimellom vet du.

DEt er fryktelig tidlig ennå, det med uke 28 er viktig, det er mye mindre komplikasjoner da, og lungene er mye bedre utviklet, mindre sjokk på mage og hjertet også.

Det med lungene er viktig, da ofte hjerneskader kommer av for lite surstoff ved så tidlig fødte.

Er det noe som du kan kose deg med da?N som er interessant? Jeg husker at jeg ble ekspert på puselspill på nett jeg da, fikk låne en laptop nemlig, jeg måtte ligge da, fikk bare opp på do og dusje annenhverdag med følge. Men det gikk bra med oss også, selv om jeg nok fikk en depresjon.

Bruk alle muligheter på sykehuset.

De har både sosionomer, psykologer og diakoner som kan være greit å snakke med innimellom.

Sikker har de bibliotek også, jeg fikk låne lydbøker også. Hjalp for å få tia til å gå.

Om du trenger noen å snakke med, eller blir mere fortvilet enn frustret anbefaler jeg virkelig at du får snakke med noen , det er veldig trist med vedvarende deperasjoner som er lett å få ved slike ting.

Håper på det beste for deg da :)

Skal tenne lys for dere ikveld jeg.

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...