Gå til innhold

Noen som kjenner personer med dobbeltnavn som bare bruker navn nr 2 til daglig?

Anbefalte innlegg

Vi vil gi barnet vårt 2 navn, men vil mest bruke navn nr 2 til daglig. Dette fordi navn nr 2 er det fineste, og fordi begge navnene sammen kan bli for langt i hverdagen. Vil ha to navn fordi det siste navnet er ganske vanlig. Blir det vanskelig å gjennomføre dette i praksis tror dere, - at vi og andre bare bruker navn nr 2? Kjenner dere noen som gjør det på samme måte? Fungerer det bra?

Fortsetter under...

Jeg kjenner tre stykker som jeg vet bruker andre fornavn til daglig. Det kan jo være flere jeg kjenner som gjør det, uten at jeg vet om det. Ikke noe problem, egentlig. Det er jo gjerne det navnet man presenterer seg med første gang, som er det navnet som blir brukt. Da er det bare å si at barnet heter xxx xxx men bruker det siste til daglig.

Hei!

Vi valgte dette til sønnen vår. For å få folk til å bruke navn nr 2 offentliggjorde vi bare dette fra starten. Føsrt til dåpen sa vi hele navnet selv om vi hadde bestemt begge navnene en god stund før fødselen. Dette fungerer helt fint! Vi ville gjerne ha med navn nr 1 fordi det var oppkalling og navnene klang best i den rekkefølgen vi har valgt.

Annonse

Kjenner 1.. kanskje fler, men kommer bare på denne ene for øyeblikket.. går bra. er jo bare å si i fra til folk i nærmiljøet at man bruker det navnet, så er det det navnet som blir brukt av dem i nærmiljøet og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...