Gå til innhold

Blødninger som gikk bra :-)

Anbefalte innlegg

Hei,

Ville bare dele min historein med dere for å vise at det kan gå bra selvom en blør, og at det er viktig å komme seg til legen:

På søndag opplevde vi noe skikkelig skummelt. Jeg begynte plutselig begynte å blø masse frisk blod....trodde det værste, ettersom jeg har opplevd en SA tidligere i høst, og ble utrolig redd og skuffet, nå som jeg endelig hadde begynt å slappe av og våget å tro at dette kom til å gå bra...Etter noe som føltes ut som en uendelig lang ventetid på syehuset kom vi inn og fikk tatt en innvendig UL, og til vår fantastisk store glede og lettelse så alt bra ut med vår lille, kjære spire. Jeg er ca. i 10 eller 11 uke, og vi kunne se at den beveget seg og at hjertet slo....var og er så utrolig lykkelig, etter å ha fryktet det værste. Legen mente blødningene skyldes at morkaken lå nederst i livmoren, noe som er vanlig tidlig i svangerskapet, og at et blodkar eller en vene hadde sprukket. Fikk beskjed om å ligge mest mulig i ro i noen dager til blødningene stanset, og nå et par dager senere har blødniningene så godt som stoppet. For en lettelse (hva vi gravide må igjennom av bekymringer noen ganger...)

Hilsen en lettet og glad

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7812804-bl%C3%B8dninger-som-gikk-bra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd akkurat det samme,men blødningene kom og gikk over 3 uker!

Jeg bødde mye!!!!

Men var til ul 3 ganger,og alt var bare bra:)

Nå skal jeg ikke inn igjen før på den ordinære ultralyden i uke 18,så håper alt fortsatt er bra der inne:)

Jeg er 11+4 i dag,så hopper snart over på 2.tri:)

Ville bare signere her jeg og......

AKURRAT det samme skjedde med meg....Historien er helt den samme, bortsett fra at vi var på ferie i sverige i uke 11 da det skjedde....

Og nå har jeg så fødeklar som det går an å få blitt:)

Lykke til!!!!

Annonse

Så flott! Kan henge meg på denne og si at jeg har hatt endel blødninger både i dette svangerskapet og forrige. Er nå 12+6 og alt ser bra ut etter mer eller mindre konstante blødninger siden uke 5. Forrige gang kom det senere, mellom uke 14-17, men da også gikk alt fint. Så det betyr slett ikke at noe er galt at en blør. Jeg har fått beskjed av legen min at jeg rett og slett må anse det normalt for min del at jeg blør - har bare veldig lett for å blø der nede - akkurat som noen har lett for å blø neseblod;o)

hei! jeg har opplevd nøyaktig det samme som deg! er i uke 7+3, begynte plutselig å blø i går og vi ble redd og lei oss og regnet med det verste siden vi også har en vond abortopplevelse friskt i minne( hadde SA i oktober 06 , i uke11.) Var på ultralyd og fikk til vår store lettelse og glede bekreftet at fosteret levde og så et bittelite hjerte som slo! skal til ny ultralydkontroll om tre uker , håper alt fortstter å være bra og normalt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...