paulinemamma Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Hei. Jeg husker at jeg ble så sjokkert etter 2.fødsel, på hvor vonde etterriene var...og nå husker jeg ikke hvilke smertestillende vi fikk på sykehuset mot disse. Det var to helt vanlige smertestillende-merker, som virket så godt sammen. Noen som vet? For det skal jeg ha med meg, og ikke være nødt til å mase om denne gangen:-)
candymams Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Paralgin Forte er brukt som smertestillende ved etter rier, lykke til :-)
tuppen og lillemor Skrevet 16. januar 2007 #3 Skrevet 16. januar 2007 husker bare det var 2 forskjellige typer som virket bra sammen, jeg følte meg så dum og maste etter de hele tiden, kjempe vondt med etter rier, de sier jo det blir verre for hver gang, hjelp.....venter nr 3. så jeg kunne godt tenkt meg og visst dette oxo...
nutri Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 Paracet/Pinex (paracetamol) og Ibux/Ibumetin (ibuprofen). Det er hvertfall vanlige smertestillende og ofte lurt å ta sammen. Inneholder forskjellige stoffer som sammen ofte virker bedre smertestillende enn hver for seg
Gjest Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 Eh, hva er etterrier egentlig???? Førstegangs og dette tror jeg jeg ikke har hørt om før... Er det i forbindelse med at morkaken skal ut?
paulinemamma Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2007 Når det er din første fødsel, kommer du ikke til å merke noe til det. Men etter de neste derimot.... Jeg syns det var helt forferdelig sist, derfor jeg spurte. Når livmoren trekker seg sammen i timene og dagene etter fødselen, får man smerter som ligner på rier, men altså ikke etter fødsel nr.1.
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 16. januar 2007 #8 Skrevet 16. januar 2007 Sjekk med legen deres om dere kan få en resept på Brexidol 20mg tabletter. disse påvirker betennelsestilstander ( som ibux og paracet ), og har samtidig smertestillende og febernedsettende effekt. Brexidol brukes ved leddgikt, betennelsestilstander i muskler og skjelett og Menstruasjonssmerter. Det er visst lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket, men det må diskuteres med lege... er jo et medikament. Jeg har brukt disse under kraftige menstruasjonssmerter og det har faktisk holdt i over et døgn med en tablett!!! de er sinnsykt effektive. Hvorpå du også får mye mindre legemidler i deg over tid enn om du skulle tatt ibux- og/eller paracet hver andre time. Bare et godt råd, virkelig verdt å prøve!!!!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #9 Skrevet 16. januar 2007 Bare et lite svar til den som sa at man ikke merker noe til etterrier når man er førstegangsfødende... Det kan man godt få! Jeg fødte for første gang i september, og jeg hadde veldig sterke etterrier... spesielt ved amming. Heldigvis kan man få smertestillende som hjelper, så det går helt fint!
paulinemamma Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. januar 2007 Unnskyld, det var jeg som sa feil. Husker jordmor sa til meg (da jeg var så sjokkert over smertene,) at etterrier er noe som oftest ikke merkes etter 1.fødsel, og som kommer som en stor overraskelse for mange etter 2.fødsel, fordi de er så mye sterkere da. Så jeg håper ikke det er enda verre etter 3.fødsel. Men man er sikkert forskjellig på dette her også. Det er jo veldig bra at livmoren jobber for å trekke seg sammen så sterkt...Men vondt, ja..
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 16. januar 2007 #11 Skrevet 16. januar 2007 Jeg fikk beskjed på barsel om å ta paracet + en 400 mg Ibux, og synes dette har fungert veldig bra )
Stirra ner 32+5 Skrevet 16. januar 2007 #12 Skrevet 16. januar 2007 Uff, ja..... Denne gangen skal jeg huske å kjøpe Paracet og Ibux på forhånd! Jeg hadde veldig sterke etterrier etter min første fødsel, fikk faktisk ikke sove pga dem. Og dum som jeg var, kom jeg ikke på å spørre om smertestillende på pasienthotellet før den siste natten :0(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå