MrsMoo Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Jeg har vœrt sykemeldt siden oktober pga. prolaps i ryggen og har nå også fått bekkenløsning. Jeg har vœrt plaget med ryggsmerter i mange år etter en ulykke. Jeg er så usikker på hva jeg bør gjøre. Hadde noen fortalt i forkant at "du får en enkel fødsel" hadde ikke valget vœrt vanskelig, men man kan jo ikke forutsi hvordan fødselen blir. Hva hadde dere gjort? Er så redd for å bli sengeliggende etter fødsel.
Gjest Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 huff, ikke lett å gi råd. tror du nok må sette din lit til at du treffer flinke leger som kan gi deg gode råd...man vet jo aldri på forhånd hvordan en fødsel vil være, men ks er jo en operasjon som også sliter på kroppen din da. jeg er selv ganske redd for å ta operasjoner, men kommer jo helt an på hvor skaden din sitter i ryggen og sånt om det kan gå bra å føde vaginalt...bekkenløsning pleier å gå bra bare jm er obs på det under fødselen, men prolaps vet jeg ikke...tror du nok må smøre deg med tålmodighet og få råd av en spesialist
MrsMoo Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2007 Får vell smøre meg med tålmodighet... takk for svar!
Gjest Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 Jeg har ei svigerinne som pga store ryggproblemer har hatt planlagt keisersnitt to ganger. Hun ønsket egentlig ikke keisersnitt selv, men overlot til ekspertene å vurdere hva som var det beste i hennes situasjon. Alternativene var enten keisersnitt eller vanlig fødsel med epidural, da det var viktig for ryggen hennes at hun ikke presset. Konklusjonen i hennes tilfelle ble altså at keisersnitt var det tryggeste. Sats på at legene på rikshospitalet gir deg gode råd og følg dem! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå