Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal føde på Ahus... må si jeg er litt skeptisk til disse 4-manns rommene jeg da. Får man virkelig hvile og muligheten til å slappe av? Ser for meg at skriker ikke den ene så skriker den andre... Og at man føler at "sitt" barn vekker de andre når han/hun skriker osv. Blir så missunnelig når jeg hører om familierom og hotell :( Håper jo selvfølgelig på å være i såpass fin form at jeg kan dra hjem etter et døgn eller noe sånt... men det er min første, så jeg aner jo ikke hva jeg går til enda!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ligget på 5 manns rom, og må dessverre innrømme at det er ikke så lett å få sovet. MEN etterhvert våkner du kanskje av de andre ungene, men sovner fort igjen når du innser at det ikke er din som skriker. Prøv å ta små lurer om dagen også. Det som er positivt med flere på et rom er det sosiale.

Lykke til!

Skrevet

hei!

er det bare 4-manns rom på a-hus?

Skrevet

Nei, det er et par 1-manns romm, men disse er hovedsakelig forbeholdt de som har hatt keisersnitt/en vanskelig fødsel samt de som ikke kan ha baby`n på rommet av ulike grunner. Også tror jeg det er noen 2-manns rom, men det er jeg ikke sikker på.

Skrevet

Jeg lå på 5 mannsrom å det var et rent helvete..

Er nok kanskje litt stygg nå men forbered deg på det verste sånn det blir litt bedre:)

Skrevet

Noen av dere som har vurdert kongsvinger i stedenfor a-hus?

Selv bor jeg i lillestrøm..

Skrevet

Jeg har ligget på 4-mannsrom, og må nok innrømme at det var vanskelig å hvile/sove skikkelig. Enten gråter eget barn eller så gråter noen andre sitt barn. Egentlig værst når snuppa mi gråt på natta syns jeg, syns det var ekkelt overfor de andre.

Det positive var jo å bli kjent med de andre på rommet, og jeg var heldig for de var kjempekoslige alle sammen og har faktisk møttes et par ganger etterpå også. Kan vel fort bli litt ensom på enerom hvis man skal være der i flere dager også (jeg hadde ks).

Sånn totalt sett så syns jeg det var en positiv opplevelse å ligge på flermannsrom:) Denne gangen vet jeg at jeg får enerom, og har faktisk bekymret meg littegrann for om det blir litt kjedelig på dagtid.

Skrevet

Jeg også bor i Lillestrøm... Fallt meg bare så naturlig å søke på AHUS. Skulle kanskje gjort litt mer research først... Men syns Kongsvinger uansett hadde blitt veldig langt jeg da... Men har hørt at det er veldig bra der :)

Skrevet

Jeg lå på 4 mannsrom og det var totalt forferdelig. Så har du muligheten så reis hjem fort som f...... Fikk ikke noe hvile og ingen avlastning heller. Så er jo den visittiden en vits. Hvorfor skal man ha 10 stk på besøk på barsel når man er der kun 2-3 dager?? Ikke noe arti når naboen får masse besøk mens man ligger ute med puppen, blør og føler seg veldig ufiks....Og så er det veldig greit å være hjemme hvis barselstårene kommer. Føltes mye bedre å sitte i sin egen sofa å grine enn å ligge på rom med 3 andre og føle seg teit.

Jeg hadde ei venninne som valgte kongsvinger istedet for ahus og hun var veldig fornøyd!

Skrevet

Jeg lå på to mannsrom, og det var ille nok.. Ble superstressa når minsten skreik om natta. Fikk ikke slappe av. Det var godt å komme hjem for å si det sånn!

Skrevet

Lå på 2-mannsrom sist og på enerom på hotell denne gangen. Det kan ikke sammenlignes. For det første når det gjelder å bli vekket av andres babyer, også å slipper du å ta hensyn med lys og lyd, spesielt om natta. På sykehuset følte jeg meg syk og luffet rundt i morgenkåpe, på hotellet følte jeg meg frisk og gikk med vanlige klær, stod opp om dagen, ammet sittende i sofaen osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...