Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Er det bare å mose med stavmikser? og skal man koke pæren først?
Luni og go'gutten =) Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Jeg spurte om dette på skravle før i dag, og fikk en glimrende huskeregel: Er det hard frukt, kok den. Er den bløt, holder det å mose )
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #3 Skrevet 16. januar 2007 ok, tusen takk:) men hvor lenge ca skal de koke?
Luni og go'gutten =) Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 Til de er møre, kjenn etter som du gjør med poteter; en spiss kniv. Jeg lagde eplemos i går, da skrelte jeg, delte i mindre biter og kokte med minst mulig vann i ca 12 minutter tenker jeg. Jeg brukte en del av vannet til å mose med )
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 ok, skal de koke med eller uten skinn? hehe, mye man lurer på
Snillvild Skrevet 16. januar 2007 #6 Skrevet 16. januar 2007 Bruker å koke de uten skrelt (m potet-skreller). Jeg bruker å avkjøle kokevannet å gi det som drikke til jenta min til et grøtmåltid senere på dagen, fin avveksling når hun bare får vann å drikke (blir litt pæresmak på vannet).
Snillvild Skrevet 16. januar 2007 #7 Skrevet 16. januar 2007 Skrelt eller uten skal skulle det være...
Kusinen Skrevet 16. januar 2007 #8 Skrevet 16. januar 2007 Lagde pærepure igår for første gang. Ble stor suksess hos min 5 mnd gamle datter. Kokte to pærer uten skall og kjerner, delt i småbiter i litt vann sammen med to svisker. Kokte i ca 5 min til bitene var møre. Silte bort vann og tok ut sviskene. Deretter brukte jeg stavmikseren til å mose det helt fint. Tilsatt deretter litt kanel før jeg frøs det ned i en isbitholder. Da kan jeg ta opp litt og litt etterhvert. Vannet som jeg silte bort kan også brukes til å koke grøt på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå