Gå til innhold

Hva var det du skulle ønske du hadde hjemme når du kom fra føden,og du ikke hadde? Andre ting du ikke kunne unnvært å hatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte i uke 32, så den elektriske brystpumpa var gull å ha når vi kom hjem. Det og oppbevaringsboksene til melka var mitt beste kjøp :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, enig med Seff. Kjøp bodyer i str 50. Hadde også bare kjøpt 56 og oppover og de var alt for store.

Skrevet

Jeg kunne ikke unnvært å hatt mamma og pappa her, siden samboeren måtte jobbe ettermiddagen vi kom hjem. Mamma hadde også vaska og stasjet huset før vi kom hjem. Måtte ha paracet pga vondt i ks-såret. Masse singleter, truser, gode myke bukser, store bind og lettvint mat i skapet var også kjekt å ha. Hadde alt jeg trengte til bebisen egentlig, men hun var en del tett i nesa og fikk litt gugg i øyet, så nesesug, kompresser (Mesoft / kan brukes til det meste) saltvannsdråper til nesa og øya måtte vi skaffe i etterkant.

Skrevet

Amme bh uten spiler, til å sove med. Jeg hadde bare kjøpt m spiler, og det var kjempe greit på dagtid, men ikke om natta.

Ullbody til babyen, de som har bomull på innsiden og ull på utsiden. Helt genialt til å ha under nattdrakten siden de ligger med armene over hodet. Drar armene på bodyen over hendene, også vet jeg at sjarmøren er litt varmere på overkroppen. Det gjør ingenting om de er altfor store ;)

Bind, men de saba greiene var bare dritten for min del. Kjøpte Libresse, de rosa, med vinger. Kjempe myke, også dekker de trusa bedre enn saba. Så de vil jeg anbefale, og jeg reagerer på Always sånn til vanlig.

Det var de tre tingene jeg ikke hadde i hus som jeg skulle ønske jeg hadde. Også en god del twist poser og brus/farris flasker på lur for å sette frem til besøkende som ikke har hodet nok til å ta med selv ;)

Lykke til.

Skrevet

Har vel egentlig ikke mer å tilføye, men kjekt å ha:

Ammeinnlegg

purelan

mange gulpekluter

masse bind

bleier

masse lettvin mat

smokk

stellekrem

vaskeservietter coop x-tra

Handla samme dagen jeg kom hjem jeg da.. hihi!

Skrevet

Står veldig mye fornuftig over her :-)

En ting jeg virkelig savnet var å ha et elastisk sjal til å bære i. Snuppa fikk kolikk ca en uke etter fødselen :-( Det eneste som hjalp litt var å bære - MASSE. Hadde jeg hatt et sjal å putte henne oppi, så hadde jeg fått spist litt oftere, og kanskje klart å gjøre noe annet enn å bare sitte på sofaen og amme eller gå runder i huset med en hylende baby på armen....

Snart ett år siden det nå... Er mars-baby lille tulla vår og :-)

Skrevet

BRYSTPUMPE!!! Hadde så vanvittig vondt og melkespreng at det var uutholdelig! måtte sende sambo til min svigersøster en sen kveld for å låne hennes! Var utroli deilig å få "tømt seg" da! ;)

Skrevet

Brystpumpe her også ja! Vesla tok bare den ene puppen da vi kom hjem, og jeg fikk vanvittig vond melkespreng i den andre..:(. Vet ikke hva jeg hadde gjort uten brystpumpe da nei..

Ellers er mange pakker kjeks og bananer kjekt å ha klart ja, kan spises med en hånd!

Skrevet

Slenger meg på pysjene- gikk utrolig mange av de om natten, samt sånne inkontinens bind som man fikk på sykehuset. Hadde ikke mye kontroll på blæra i begynnelsen nei... Så på doen så var det gjort..... Selvfølgelig ammebh, men det er det nesten umulig å kjøpe før for puppene blir sinnsvakt mye større etter at det kommer melk i de.. Isåfall burde du gå opp to cup'er når du skal handle inn....

Skrevet

Boken "Mamma for første gang" er fin å ha som oppslagsverk. Brystvortekrem. (Purelan eller Simplex øyenkrem (sistnevnte er anbefalt av ammehjelpen).

En liste med telefonnummer, til ammehjelpen, helsesøster, fastlegen, og ha oversikt hvor du kan kjøpe hjelpemidler til amming (avent og medela sine skjold, brystvortebeskyttere, gode ammeinnlegg, albueskjell, brystpumper du har lært litt om). Får du trøbbel må du sende pappa'n, da kan du få mye rart hjem! (Både medela og avent har fine hjemmesider, der kan du printe ut det du vil ha kjøpt)

Skrevet

flere ull inlegg til de frøsne puppene mine. Elsket de innleggene! savnet dem da jeg sluttet å amme :)

Skrevet

Lecitin kapsler fra apoteket/helsekost!!! Bedre føre var, blabla. Genialt hvis du er så uheldig å får tilstoppede melkeganger!! (så kanskje det slipper å utvikle seg til brystbetennelse!) :o)

Skrevet

Jeg skriver under på denne, har ikke hatt brystbetennelse eller fått noen mindre melkeproduksjon, men jeg har faktisk ammet med brystskjold i 8 mnd nå!!

Han nektet å ta brystet uten etter at han hadde fått med brystskjold på sykehuset (pga at jeg ble sår og blødde og fikk skorpe på).

Skrevet

hadde alt eg trengte

men det eneste eg manglet var den snoren på rommet på sykehuset så kom sykepleierene springenes. den hadde vert grei og hatt noen ganger :P hehe

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg hadde hatt fryseren full av middagsmat, kaker og boller! Det hadde jeg dessverre ikke, men handlet inn masse kjeks, frukt og brus så gjestene fikk noe ihvertfall.

Klær i str. 50, bodyer, strømpebukser og pysjamasjer.

Myke bind og svææære bomullstruser var unnværlig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...