24timersmamma Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Hei! Jeg har en 4 mnd gammel gutt som har "avansert" fra byssing i armen til voggesang i sengen (men fortsatt med meg der), og nå synes jeg at han burde kunne sovne av seg selv. Har i noen dager forsøkt å la han grine litt, og han har sovnet innen 5-10 min (lot det gå 3 min, så gikk inn og strøk over hodet og sa at mamma var der og gikk ut). Så sovnet han i løpet av de neste 5-10 min. Funket relativt greit, men det som skjer er at han sover veldig kort (30 min) når han sovner inn slik. Sitter jeg der sover han lenger kan det virke som. Er det jeg som innbiller meg ting, eller har noen andre lignende erfaringer eller tips?
Stratos med 3 barn Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Det går et skille i søvnen etter ca 30 minutter. Etter dette faller de i dyp søvn og mange våkner da. Hjelper det ikke og bare gi han smukken igjen el også sover han videre?
24timersmamma Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2007 Hei og takk for tilbakemelding! Joda, klar over de 30 min før den tunge søvnen, men det er "bingo" om det hjelper å putte inn smokken. Av og til ja, men av og til spreller han og "jodler" og er liksom ferdig å sove etter 30 min. Bare for å bli stuptrøtt igjen etter en liten stund... Bare han kunne sove seg helt ferdig hver gang, slik han gjorde før.. Ja, ja. Får håpe det er i en overgangsperiode!
Stratos med 3 barn Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 Det tror jeg sikkert det er! Vært igjennom det vi å, men gjort det til en regel at vi kan ta han ut av senga, men aldri ut av soverommet. Dessuten er det aldri moro å stå opp igjen, bare sitte på fanget å vente liksom..... Tror han har gitt litt opp nå Min er også 4 mnd og vi har jobbet med dette en mnd tid nå og nå begynner det å fungere veldig bra! Ta tiden til hjelp så ordner det seg Ja dette gjelder om natta da, på dagen er det fremdeles "mye rart".
mamo82 *2 jenter* Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 Prøv å legg en tskjorte/bh du har brukt oppi senga hans, da ukter det trygt og godt av mamma. Det som oftest funker her er å legge henne ned når hun er god og mett og tørr, da ligger hun å sutrer og pludrer i 5-15 min før hun sovner. Blir det gråting går jeg opp for å trøste. tidligere sovna hun bare på puppen, så det var godt å få litt forandring på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå