Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Tenk om babyen endrer sovemønsteret og begynner å våkne tidligere? Eller er våken flere timer om natta plutselig? Hva gjør dere da? Hva tror dere vi andre gjør liksom...
SuperGlad Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 jeg er så heldig at snuppa sover lenge. Men selvfølgelig hadde jeg måtte stå opp, det sier seg selv. En periode våknet hun halv 7, å selv om jeg var stuptrøtt så var det opp å stå med en gang, hun skulle skiftes på , få mat osv. Det er jo bare å tilpasse sin egen døgnrytme etter barnet så kjipt det enn er hvis man ikke takler å stå opp med få timer søvn.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #3 Skrevet 16. januar 2007 Enig - da får man heller legge seg klokka 21
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 min begynner oftest morgnene mellom kl 4 og 6. jeg er nødt til å starte dagen da. ok ammer,suller og småsover til rundt 6-7. det som værre er at han ikke sovner før 12.
Gjest Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 Jeg følger Teodor sin døgnrytme, og han liker å sove lenge Men legger seg heller ikke kl 19... Har altid fulgt hans rytme, og hvis han begynner å legge seg tidligere for å våkne tidligere, så vil jeg også gjøre det Må bare nyte det mens jeg kan Men jeg hadde ikke stått opp kl 07 for å vente på at Teodor skal våkne i 3-4 timer !
Stratos med 3 barn Skrevet 16. januar 2007 #6 Skrevet 16. januar 2007 Ja, eller har dere aldri hatt en vanlig jobb? Stått opp 6 bestandig for å rekke jobben jeg, så nå er det jo rene luksusen. Han våkner 7 og vi har super god tid med å stå opp
animal Skrevet 16. januar 2007 #7 Skrevet 16. januar 2007 Hva er en vanlig jobb?? Jeg har en vanlig jobb, men begynner på jobb kl 22 og jobber til 07, man blir ikke akkurat et A-menneske av å jobbe natt, men jeg er likevel en like god mor og et vel så godt menneske som dere som står opp kl 06 hver dag.. Selvfølgelig klarer man å stå opp klokken 06 hvis man må, vil jo ikke si at man syns morgenstund har gull i munn fordet..
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #8 Skrevet 16. januar 2007 Vi har tilpasset leggetiden etter søvnbehov og når vi vil stå opp. Hvis vi hadde insistert på å legge 19 hadde vi også måttet opp kl 05. Vi har heller valgt å snu døgnrytmen hans så den passer til vår døgnrytme. Det er selvfølgelig et valg hver enket kan ta. Vi som har barn som sover mindre enn gjennomsnittet må gjerne velge. Enten tidlig i seng og tidlig opp eller seint i seng og normaltid opp. P.s. det finnes mange yrker hvor man ikke må stå opp 06 for å gå på jobb.
Stratos med 3 barn Skrevet 16. januar 2007 #9 Skrevet 16. januar 2007 Jeg vil jo ikke si at det å jobbe fra 22 til 07 er en vanlig jobb da. Se på trafikkbilde så forstår du hva jeg mener. MEN nå sier jeg heller ikke at du er noen dårlig mor! Jeg blir bare veldig overrasket over at så mange synes babyen dems våkner altfor tidlig, for de aller fleste av oss må vel tross alt være vant til å stå opp tidlig!
pandabjørn Skrevet 16. januar 2007 #10 Skrevet 16. januar 2007 selv om Sander kan våkne kl 5-6-7 så står jeg ikke opp jeg tar bare å lage litt nan så sovner han igjen og kan sove til 9-10.. jeg hadde heller aldri orket å begynt dagen kl 6 med å kle på meg og Sander....så jeg er heldig som har fått en snill gutt som sovner med en gang flaska er tom....
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 16. januar 2007 #11 Skrevet 16. januar 2007 Vi kan jo ikke si at vi ikke orker det.... Plutselig i morgen så må vi... Da kan vi heller si at vi er glad for at vi slipper det..
animal Skrevet 16. januar 2007 #12 Skrevet 16. januar 2007 Arbeidstiden har jo ingenting med at en jobb er vanlig eller ikke. JObber som sykepleier, og vil nå si at jeg har en vanlig jobb. Ganske mange som jobber i helsevesenet her i Norge.. Men skal være enig med deg i at jeg ikke har vanlig arbeidstid, hvis man skal bedømme ut fra alle yrker/jobber. Når dattera vår våkner kl 07 (ja jeg vet at MANGE syns at det er seint osv..), så skulle jeg veldig gjerne ønske hun kunne sove et par timer til, men jeg står jo opp med henne selvsakt.
Aga:-) Skrevet 16. januar 2007 #13 Skrevet 16. januar 2007 Skulle gitt min høyre arm noen ganger for å sove lenger enn til kl 6, men jeg må jo stå opp da. Ikke bare fordi lillejenta mest sannsynlig er våken, men også fordi jeg vil være sammen med de andre barna mine før de drar på skole og barnehage.. Så kan jeg og snuppa heller sove formiddagslur sammen etterpå.. Supert for dere som kan sove lenge, dere skal vite at jeg misunner dere det intenst:-) Og unner dere det, selvsagt.
kajak&Daniel Skrevet 16. januar 2007 #14 Skrevet 16. januar 2007 Jeg skulle gjerne ønske han våknet tidligere.. Han sovner ikke før 2-3 tida på natta, og sover da til 12-13 på dagen... De dagene jeg skal på skolen eller noe, bare vekker jeg og skifter på han, og så sover han videre i vogna.... Men håper jo han etterhvert får en annen døgnrytme.. Men 6 syns jeg er litt vel tidlig da.....
Firefly77 Skrevet 16. januar 2007 #15 Skrevet 16. januar 2007 Han har dessverre ikke kommet inn i en fast rutine ennå, pga mye våkenetter nå når han har fått tenner og vært forkjøla. Men når han våkner kl 6 og er lys våken, da står vi opp som om det er en helt vanlig morgen. Og så spiser, leker og koser vi ett par timer til han blir trøtt, og så legger vi oss sammen igjen. Helt greit for meg. Men vanligvis våkner han kl 09, og sover formiddagslur i vogna fra ca 11.30 til 1230. Jeg er vant til å ikke sove regelmessig og lenge av gangen, så jeg klager ikke på noen forandringer lenger, jeg forventer dem.
Beama Skrevet 16. januar 2007 #16 Skrevet 16. januar 2007 Man orker hvis man må.... Nå er jeg så heldig å ha en snuppe som alltid har sovet lenge.. og det gjør hun fremdeles.. bare at hun våkner iløpet av natten og nekter å sove. Ofte sovner jeg i 4 tiden... Men må opp klokken 5 for dagbarnet kommer klokken 6... Det går helt fint.... Og jeg klager ikke... selv om jeg ikke er spesielt tilsnakkendes de første to timene=D
anna_lou Skrevet 16. januar 2007 #17 Skrevet 16. januar 2007 Småen her er nå 10 mnd, og har så og si sjelden våknet etter klokken 7 om morgenen, som regel våkner han i halv seks tiden.....og det er klart at da må man bare stå opp. Selvfølgelig skulle jeg ønske han kunne sove til 9 tiden, hadde vært himmelsk
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 16. januar 2007 #18 Skrevet 16. januar 2007 Mina hadde en liten periode hvor hun våknet kl 0600, men hun lå og pratet en liten stund så sovnet hun igjen. Sånn gjorde hun i et par dager, så sover hun som vanlig igjen til 0700/0730
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå