Gå til innhold

Gravid for første gang

Anbefalte innlegg

Jeg var på en tidlig ultralyd i går - utrolig spennende og ikke mist beroligende... Graviditeten var ikke planlagt, og med uregelmessig mens visste jeg ikke hvor langt jeg er på vei. Det var godt å se den lille prikken på skjermen, som har meldt sin ankomst ca. 20 september.

Godt å høre det er flere som er trøtte! Noen humørsvingninger har det også vært i det siste.. Ikke helt rasjonell tankegang, for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7811138-gravid-for-f%C3%B8rste-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei-hei!! :)

Velkommen hit til oss da!!

Vet heller ikke hvor langt jeg er på vei ennå.. Om du har termin 20 sept, er du vel ca 5 uker på vei da?

Trudde ikke man kunne se noe da jeg? At man måtte vente.. Så HELDIG du er som fikk se da!!! Kanskje jeg skal mase på legen min også??

Hei hei, takk for det ;-)

Jeg var litt urolig ettersom jeg visste så lite, og bestilte time på Volvat. Klarte ikke å vente på fastlegen... Men på Volvat fikk jeg time med en gang, og vi så helt tydelig at det var noe der! Ikke fått hjerte enda, men ut fra form og størrelse regnet gynekologen ut at jeg var ca. 5 uker på vei. Dyrt (ca. 800,-), men verdt hver krone..

Nå er bekymring erstattet med glede ;-))))

Klem

På Volvat ja.. Det var jo lurt... Det har jeg ikke tenkt på faktisk.. Skal høre hva legen min sier i morgen jeg, så kanskje jeg kan "pushe" de litt, klarer ikke gå å vente så veldig lenge.....

Er så spennende dette her!!!!!! :)

Annonse

Det var et litt avlangt mørkt felt i livmoren, ikke så mye som kunne minne om "fosterform" enda.. Men legen forklarte og målte, og sa det var ca. 5 mm langt, og ut fra form og størrelse kunne han anslå at jeg var ca. 5/ 6 uker på vei. Ettersom han ikke kunne se noe hjerte tippet han nærmere 5... Han viste også bilder fra noen som var 7 uker på vei, da så jeg tydelig noe som blinket - hjertet!!

Jeg fyrte løs med alle spørsmålene jeg kom på, det var rene avhøret for han stakkars legen ,-) Men jeg fikk vite masse, og han viste frem ultralydbilder fra uke til uke! Moro å se hvor fort de utvikler seg!

Hei igjen..

Leser disse innleggene for 2.gang nå, synes det høres så spennende ut å kunne se det lille "punktumet" sitt inni der.... naaaaw..... :)

Venter fortsatt på svar fra sykehuset, skal ringe dit etter helgen, da har de brukt lang nok tid synes jeg.... :)

Men fikk du noe bilde meg deg fra den tidl. UL?? Vil så GJERNE ha det med meg hjem så jeg kan drømme meg bort litt!!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...