Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arg!! Jeg var i så fin form helt frem til forrige uke. Da kom litt kvalme og hodepine. Det dundrer i skallen så og si hele tiden. Noen fler som har det sånn? Er i 13 uke. Ville tro ting skulle begynne å bli greit fra nå av. Me don't like pain! Kjedelig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

jeg har også hatt hodepine hver dag de siste dagene. men jeg vet ikke om det kommer av graviditeten eller om det er min 'vanlige' nakkehodepine som dukker opp i ny og ne. skal ihvertfall til massør på fredag, så håper det løser opp litt. digger ikke å måtte ta paracet/pinex så ofte nå, men har måttet ta 2-3 ganger siste uken.

drikker masse vann, så kan ikke komme av dehydrering heller.

Skrevet

det er vanlig å få hodepine/migrene i løpet av svangerskapet. Og ikke bare 1.tri. Dersom det er migrene du har fått, så kan det være årsaken til kvalmen. Dette utløses av alle hormonene.

Tips mot migrene;

-skru av TV. finnes nesten ikke noe verre enn flimmerskjermer..

-opphold deg i mørket noen timer, ikke utsett deg for skarpt lys

-Hold deg langt unna sukker! Og særlig sjokolade og smågodt.

Dersom du kjenner denne "murringa" som varsler at NÅ kommer en hodepine, er det noen som slipper unne dersom de tar en teskje honning. Men dette er et kjerringråd som ikke har funket helt for meg bestandig.

Husk at paracet ol hjelper dårlig mot migrene. Så det er nesten ikke vits i å ta. Du skal jo ikke ta muskelavslappende som Naproxen og sånn i svangerskapet.

håper dere slipper unna de verste migrenerundene/hodepinene, det er neimen ikke godt!

Jeg har vært heldig og har hatt lite i svangerskapet, bare 1-2 runder i mnd, i motsetning til 3-5 dager i uka mens jeg gikk på prevansjon.

aldri mer p-piller for min del nei!

lykke til og godbedring:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...