Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I alle mine gravidbøker saa staar det at man bør gjøre fødselsforberedrende øvelser for aa styrke muskulatur og for aa puste skikkelig mellom riene. Gjør dere dem? Og hva slags øvelser i saa tilfelle? Uff, jeg har vaert litt slapp med aa komme i gang. Er i uke 33, men de sier jo bedre sent enn aldri...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør knipeøvelser, for muskulaturen.

Ellers husker jeg at jeg forberedte meg på å se på riene som bølger som skyllet over meg, at jeg skulle prøve å være rolig under dem og puste rolig. De kommer jo uansett, og det beste er å jobbe med dem, ikke mot dem. Det hjalp! :0) Og: for hver ri som er overstått, er man en ri nærmere målet! He he. Husker at jeg tenkte: okei, det var DEN rien.....

Vet at de har Yoga osv for gravide.

Skrevet

Har en gravid-cd hjemme, og der nevnes noen øvelser man kan gjøre innimellom når man har tid. Kan prøve å forklare de her:

- Sett deg på huk, helene skal være i gulvet, så man sitter nesten på gulvet. Evt sitt med en vegg som støtter deg i ryggen. Denne øvelsen skal være god å utføre som en forberedelse, men også når man skal føde

-Knipeøvelser: kan gjøres sittende, liggende, omså på bussen...

- Sitt på gulvet. Ha fotbladene mot hverandre, slik at det strekker litt på innside av lår. Vipp knærne litt opp og ned. Sitt i ro og bare strekk.

- Ligg på gulvet. Ha fotbladene i gulvet, og ta hælene nær rumpa. Ta hendene om anklene (evt ha de på gulvet om du ikke når), og trekk opp setet. En kjempebra øvelse for bekken.

Kanskje noen har noen andre ideer? Eks for pusteteknikker??

Skrevet

Supert, takk skal du ha! Naa skal det trenes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...