Gå til innhold

Fostervannslekkasje???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte å lure her om jeg lekker litt fostervann.. Hvordan merker man det? Er det farlig?

Det er def. ikke utflod, det har jeg mye av, så kjenner til det, men alternativet er at jeg kan ha tisset litt på meg. Er i uke 31. Noen med erfaring? Bør jeg kontakte lege..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde jeg hadde hatt fostervannslekkasje for ett par uker siden jeg.. våknet og sto opp og oppdaget at truseinnlegget mitt var bløtt nesten heeeeele...

Var på føden og der ble det en liten stor latter da.. hadde bare "tisset på meg" som min kjempekonge gyn-lege sa og "mobbet" meg litt.. hehe..

Du kan f eks lukte på det da.. kjenner som regel tiss-lukt da..

(noe jeg IKKE tenkte på der og da...)..

:)

Skrevet

Fostervannslekkasje kan oppstå, men som hun over sier - det lukter annerledes enn urin. Derimot kan det være farlig hvis det først skjer, eller hvis man av annen grunn har for lite fostervann. Det skjedde meg i første svangerskap (hadde ikke lekkasje, men de oppdaget SF-målet sluttet å øke, og en ekstra ultralyd viste at fostervannsmengden var under minimums-grensen). Var da i uke 32 og ble sykemeldt for å være mest mulig ro, i håp om at "vannstanden" ikke skulle synke ytterligere. Måtte på UL hver uke - med beskjed om at barnet skulle tas ut hvis det ble enda mindre vann. Heldigvis sank det ikke, men barnet ble likevel tatt med keisersnitt i uke 38 (pga. seteleie). Legene sa i ettertid at vannmengden kunne ha bidratt til at han ikke klarte å snu seg tilbake til normalstilling. Denne gangen skal jeg på UL igjen i uke 31 for å sjekke om vannmengden er normal. Ikke for å gjøre deg bekymret, men jeg ville tatt en ekstra sjekk hvis jeg var usikker på dette med lekkasje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...