Gå til innhold

Nok en uvane.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor på 18 mnd har alltid slitt med nattesøvnen. Etter juleferien hvor hun lå mellom mamma og pappa var vi atter en gang tilbake til at hun våknet HVER time hele kvelden og natta og vi måtte til med en ny runde konsekvente foreldre! Hyling og gråting har det vært, men så har vi nå de siste nettene vært nede i en oppvåkning hver natt (kortere og kortere) og så har vi stått opp i 7-tida på morgenen. Men så; mamma har fri på formiddagene og vi trenger ikke stresse så vi har nå gjerne startet morgenen med en kosesund under pleddet på sofaen. De par siste morgenene har vi imidlertid sovnet igjen begge to - og i dag våknet hun kl 6 og skulle absolutt opp - og kose på sofaen! Tydelig at hun ikke var uthvilt men da hun hadde holdt det gående i en time var det liksom morgen og hun fikk viljen sin......og sovnet i armkroken min.... Huff, synes det er så trist at vi må slutte med dette for resten av dagen er hun i 100 og har slett ikke tid til kos.... Men ser jo at hun kommer til å bruke dette bevisst, og hva når hun nå våkner feks kl 2 og vil sove på sofaen? Da har vi det gående igjen.... Vet ikke hva jeg egentlig ville med dette innlegget, følte bare at jeg måtte lufte frustrasjonene mine litt.... Vi klarer visst aldri å være konsekvente nok, og EN gang så husker hun det....!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehehe... Er det ikke koselig med kosepledd på sofaen da???

Deilig! :)

Men ja, det kan dessverre skape en vond uvane, hvis det skjer ofte. En sjelden gang i blant vil jeg tro ikke er med på å skape noen uvane.

Men hvis hun sliter med søvnen på natta, så kan denne kose/sovestuden på sofaen gjøre det kanskje litt verre??

Ingen foreldre er perfekt og 100% konsekvente. Tror ikke noen klarer det. Er ikke noen Monstermamma av den grunn (hihi).

Kos deg masse med Lillemor du, men av og til er det lov og si nei til barnet sitt også ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...