Gå til innhold

Mammaja's fødselshistorie

Anbefalte innlegg

Vi fikk en flott sønn lørdag, 3,8 kg og 50 cm.

Jeg var på sykehuset fredag kveld pga symptomer på svangerskapsforgiftning. Ble stippet og sendt hjem igjen. Jordmor sa jeg var moden for fødsel.

Kl 03.30 natt til lørdag startet de første riene, ikke spesielt vonde og ikke regelmessige, så jeg ble bare liggende i sengen og småsove og samle krefter. I 8-tiden kjørte mannen min sønnen vår avgårde til barnevakten. Siden forrige fødsel gikk relativt fort (10 timer fra først rie) så hadde jeg ikke tenkt å vente så lenge hjemme etter at riene blr regelmessige. Kl. 13.30 hadde jeg hatt 3 rier med 6 minutters mellomrom og vi bestemte oss for å dra på føden. Var fremdeles ikke uutholdelig vondt og noen av riene var veldig milde. På sykehuset begynte smertene å ta seg opp, riene var ikke regelmessige og jeg hadde smerter mellom riene. Jeg ba om epidural, men jordmor sa det var for tidlig. Hun kom alikevel tilbake med anestesilege og han begynte å sette istand epiduralen. Den ble satt 15.25 og jeg fikk høre at det tok 20-30 minutter til den virket helt, men jeg syntes det ble bedre med en gang, kanskje fordi jeg visste at smertene snart ville bli bedre. Bare 15 minutter senere gikk vannet og jeg fikk pressrier, 15 minutter med intens pressing senere var gutten vår ute.

Kan ikke tro at jeg slapp så billig unna denne gangen. Nå bare koser vi oss med gutten vår. Og jeg hadde glemt hvor deilig det var å få igjen kroppen sin. Tross sviende sting og etterrier føler jeg meg i fantastisk form for første gang på 9 måneder.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7810773-mammajas-f%C3%B8dselshistorie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...