Iben guttemamma <3 Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Begynnte å gi ha litt grøt (bare smaksprøver) da han var 4 mnd.. ikke hver dag. Da han var 5 mnd mente helsesøster at han burde på mat fast.. grøt og middag. Men han vil ikke ha. Vil bare ha pupp. Gir han grøt og middag hver dag, men ofte kommer det opp igjen. Vil ikke presse i han heller. Men på siste veiing hadde han bare gått opp 400 gram... og det er IKKE mye! Noen triks for å få han til å spise? Har prøvd å byttet grøt type, men alt ingenting er godt!
Iben guttemamma <3 Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2007 Hmm.. ikke så dumt. Har prøvd med litt sviskersaft.. men det funka ikke. Han vil ikke gape heller.. Kanskje av og til når han er opptatt med noe ennet.. av og til setter jeg på barnetv mens jeg mater, da kan han finne på å gape og svelge.. Men er redd for å gjøre det til en vane? Han bør jo spise uten å se på tv?
Gjest Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 Mange som begynner med velling da...prøvd det i flaske? Jeg begynte med maisgrøten, den liker hun godt. Men vil ikke ha havregrøten..
Iben guttemamma <3 Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2007 Han tar ikke flaske!!! Nekter!! Kresen baby jeg har Men begynner å bekymre meg litt for vekta. Men ang den vellingen... er det grøt godt utblandet? Jeg blander med morsmelk, ikke vann.
Gjest Skrevet 16. januar 2007 #6 Skrevet 16. januar 2007 velling er tynn grøt. elise nektet og spise grøt hvis det ikke var fruktpure i den
Iben guttemamma <3 Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2007 Jeg skal prøve det, takk for svar Men, laget du større hull i flaskene når du ga velling?
Gjest Skrevet 16. januar 2007 #8 Skrevet 16. januar 2007 noen flasker har smokker som er laget for velling. vi prøvde litt med velling og vi klippet hullet litt større
Gjest Skrevet 16. januar 2007 #9 Skrevet 16. januar 2007 Prøv deg frem med litt forskjellig fruktmos. Pæremos er veldig mildt og søtt i smaken. Dersom han får sansen får dette, kan du blande litt grøtpulver i fruktmosen (i stedet for litt frukt i grøten ;o). Etter hvert øker du mengden grøtpulver og tilsetter vann/melk også. Nestle har et glass med babyyoghurt fra 6mnd (yoghurt med pære og banan). Det er kjempesnadder!! Dersom du først finner noe han liker godt, er det lettere å få ham på gli på annen mat også.
Iben guttemamma <3 Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. januar 2007 Ja, det var lurt. Må bare finne noe han liker. Takk for tipset.. Skal prøve det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå