julisol Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 I dag ringte jeg føden på Riksen og Ullevål. De kunne bekrefte at det er helt fullt i slutten av juli. Fortvilende å ikke få plass der jeg hører til! Var først på kontroll i uke 12 hos legen min. Han mente det ikke var nødvendig å søke før.. Er skuffa over forholdene. Noen som kan fortelle om gode erfaringer fra Bærum syehus. Det blir vel til at jeg havner der.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Jeg fikk heller ikke plass i oslo da jeg søkte om plass... (Søkte om slutten av april, og det var 11 uker før) Jeg fikke heller plass i Fr.stad, og med en gang var jeg kjempe lei meg for det... Nå når jeg har lest om sykehuset har jeg funnet ut at jeg er kjempeglad for at jeg skal dit.. Eget bad, badekar som man kan ligge i... Koselige rom. Nå er jeg glad jeg skal dit.. :-)
julisol Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2007 Fredrikstad? Det var veldig langt unna! Er du derfra?
Tre snart fire :o) *Overtid* Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 Jeg har bare hørt godt om Bærum Sykehus. Og de har det du måtte ønske av midler til smertelindring. Fikk selv først plass på Ahus, og her mangler de bl.a. lystgass om jeg skulle ha ønsket det. Du har nok ingenting å bekymre deg for ) Var innlagt der for noen år til bake, og fikk super service ! På Ullevål vil jo alle, så der går ting litt mer som på ett løpebånd. Du blir latt til deg selv raskere etter fødselen, og må selv be om hjelp. Følte selv jeg fikk mer oppfølging på Bærum, selv om det gjaldt noe annet enn fødsel.' Lykke til )
kokelimonke Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 Hæ?! ikke plass? uff, dette er så dårlig! at de ikke klarer å gjøre noe med dette, det har jo vært kaos leeeenge.... har hørt mye bra om bærum jeg, går til privat jordmor og da jeg fikk avslag fra riksen anbefalte de meg nesten å søke bærum framfor ullevål, de er IKKE positive til U, men valgte det likevel siden det er så mye nærmere. Tror uansett det er veldig personavhengig..
Megselv Skrevet 16. januar 2007 #6 Skrevet 16. januar 2007 Vet ingenting om Bærum, men hva med å prøve ABC-klinikken på Ullevål? Jeg har fått plass der i midten av juli, ganske nylig.
futte (tm) Skrevet 16. januar 2007 #7 Skrevet 16. januar 2007 Jeg fødte på Bærum sist og har søkt meg dit denne gangen. Var veldig fornøyd med Bærum forrige gang. Kan godt hende at andre sykehus er like bra, men jeg vet hvertfall hva jeg går til der. Bærum er er relativt lite sykehus og man føler ikke at man drukner i mengen. Slipper den samlebåndfølelsen mange fra Ullevål snakker om. Bærum får stort sett mye skryt og har alt du trenger. Du får lystgass, akupunktur og epidural. Bærum ligger på topp i Norge på bruk av epidural, så du slipper å krangle deg til det. Masse trivelige folk som fikk meg til å føle meg trygg. Forrige gang lå jeg på familierom og synes det var herlig å få være litt i fred som den nye familien i var. På familierom får man bare ligge to dager, men på morgenen andre dagen var jeg lei av å være på sykehus. Hadde ingenting mer å spørre om og følte meg i toppform. Denne gangen blir det nok barsel siden det ikke er lov med søsken på familierom, men håper formen blir bra så jeg kan dra raskt hjem. Her er en link med litt info: http://www.sabhf.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=106&I=1002&mids=248a270a524
VinterSol+2 Skrevet 16. januar 2007 #8 Skrevet 16. januar 2007 Fredrikstad har veldig godt rykte da, til deg som skulle dit! De har jo en revneprosent som er mye lavere enn resten av landet, feks, og har satset mye de siste par årene på fødsel og barsel:)
MammaTilNick Skrevet 16. januar 2007 #9 Skrevet 16. januar 2007 huff....e gla for at æ har 3 sykehus å vælge imellom....(namsos, levanger og tr.heim) d bli nåkk tr.heim på mæ jah=)
Lilleprins og mamma Skrevet 16. januar 2007 #10 Skrevet 16. januar 2007 Jeg har også hørt bare positivt om Bærum Sykehus. Selv fikk jeg nr 1 på Ullevåll og har vært så heldig og få tildelt Ullevåll igjen når jeg nå skal ha gutt nr 2. Skandale at det er fullt på sykehusene i Oslo. Sier seg selv at de bare må få opprettet flere fødeplasser!!
julisol Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 16. januar 2007 Hei futte på tjukken! Takk for linken til Bærum sykehus. Det var en fin presentasjon! Må jo bare sats på at det blir bra uansett hvor jeg havner. Hadde vel helst ønska meg Riksen fordi jeg hadde praksis der på føden og barsel da jeg utdanna meg. Også jobber jeg på huset.. Har liksom et nært forhold til det da.
futte (tm) Skrevet 16. januar 2007 #12 Skrevet 16. januar 2007 Da skjønner jeg at du vil dit. Har inntrykk av at for å komme på Riksen så må du nesten søke før du blir gravid. Uansett så blir det nok bra, kanskje vi møtes i Bærum i juli? Lykke til videre!
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 16. januar 2007 #13 Skrevet 16. januar 2007 Jeg har plass på Riksen i slutten av juli, men jeg søkte når jeg var 5+2. På Riksen sette de oxo av mange plasser til fødende med sykdommer eller komplikasjoner. Jeg har oxo hørt mye pos om Bærum med ett unntak; De har ikke barnelege, som er der hver dag. Så skjer det noe må du vente litt før han kan komme.
Gjest Skrevet 16. januar 2007 #14 Skrevet 16. januar 2007 Eg fekk også avslag då eg søkte om fødeplass på Ullevål i juni, og skal no på Bærum. Var på UL der i dag og er kjempepositiv. Fint sjukehus og kjempekjekke jordmødre (i alle fall dei to eg traff i dag).
Jubalov Skrevet 16. januar 2007 #15 Skrevet 16. januar 2007 Legen min ville heller egentlig ikke søke om plass før jeg var over uke 12, selv om jeg ba om det flere ganger. Jeg hørte så at dersom man søkte så sent, så ville man få avslag. Jeg skrev derfor en egen søknad og tvang legen min til å sende inn denne sammen med papirer fra legen. Var veldig heldig og fikk plass på Riksen (søkte i uke 7). En venninne sa at legene nå var mer restriktive med å søke tidlig. (sikkert fordi mange som før hadde søkt tidlig mistet??) Har hørt mange gode ord om Bærum - blir sikkert en flott fødselsopplevelse!
Gjest Skrevet 16. januar 2007 #16 Skrevet 16. januar 2007 Så greit å bo i nord )) Her er d bare 1 sykehus, så de må nok pent ta imot meg når jeg kommer
Xenaen Skrevet 16. januar 2007 #17 Skrevet 16. januar 2007 Jah, enig! Ett sykehus - rett til UNN. Men så er det jo bare å håpe at man rekker fram!!!!! Grøss.
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #18 Skrevet 17. januar 2007 Bare to minutter til mitt sykehus heldigvis... Men hvis noe skjer og jeg m videre, er d flytur... Ikke moro... Men regner jo med at kroppen greier runden denne gangen også, så d går nok bra
Nennan&Theo Skrevet 17. januar 2007 #19 Skrevet 17. januar 2007 Hei! Er i samme situasjon som deg!! Var hos legen i uke 7 (!) og jeg sa at han skulle söke både ullevål og riksen. Men det viste seg på andre sv ktr at han KUN hadde sökt ullevål!!! Der har vi UL time den 15 februar men ikke tildelt födeplass... Legen skulle söke på nytt til Riksen, men det er jo forseint nå! Ska föde 27 juli jeg, så vi får nok dra til Bärum vi og.. Men begynner å tro at det egentlig er bra!
Én til Skrevet 17. januar 2007 #20 Skrevet 17. januar 2007 Hvis du har fått innkalling til UL på Ullevål, får du nok fødeplass der også. Jeg var usikker på hvordan dette fungerte, for legen min søkte for lenge siden. Men i dag har jeg vært på UL, og da jeg kom ut derifra fikk jeg med meg et brev som bekreftet fødeplass der :-) Så det ordner seg nok for deg!
milva76 Skrevet 17. januar 2007 #21 Skrevet 17. januar 2007 Jeg søkte i uke 5 (!!!) og fikk plass på Riksen. Vet at de som søkte etter par uker etter meg fikk avslag. Har bare hørt positivt om Riksen, så jeg er veldig happy med det.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #22 Skrevet 17. januar 2007 Vil ikke skremme deg, men hadde ikke født på et sykehus hvor det ikke er barneavdeling. Jordmor var flink, var elendig oppfølging på barsel da jeg var der. Fikk nesten ikke hjelp, jeg var ikke masete. De hadde det dog veldig travelt med mange keisersnittpas. Ingen tok symptomer min datter fremviste alvorlig. Ville ha meg fortest mulig hjem. Så datteren min døde nesten etter bare to dager hjemme og trass etterkontroll på barsel. Vet dessverre om flere barn som fikk cpskader i forbindelse med fødsel da det ikke ble reagert rakt nok på at barnet ikke hadde det bra. På den annen side, jeg opplevde jo bare de det ikke gikk helt bra med, som mor med barn som var innlagt ved riksen i over to mnd. Det positive er jo at barn født på bærum tilhører rikshosptialet. Tror nok at inntrykket av bærum varierer etter hvor travelt det er der.
mor i mars :-) Skrevet 17. januar 2007 #23 Skrevet 17. januar 2007 Jeg har ikke født på Bærum men får oppfølging der pga tidligere aborter, og alle legene og jordmødre jeg har møtt der er veldig flinke og utrolig hyggelige!! Om det hjelper... Jeg har iallefall ingen negative tanker til å skulle føde der nå i mai :-)
Bruble Skrevet 17. januar 2007 #24 Skrevet 17. januar 2007 Jeg fødte på Bærum i Juni 05 og var ganske så fornøyd. Pleierene kunne vært en smule blidere, men var vel stressa med fult hus. Hvis jeg ikke husker feil så er det barnelage fra Riksen der enten hver dag eller annenhver dag. Denne gangen skla jeg føde på sykehuset i Kristiansand.
*Maggi* Skrevet 17. januar 2007 #25 Skrevet 17. januar 2007 Sannsynligheten er der, men de avventer med å dele ut fødeplass til etter ordinær UL fordi de gjerne vil se den evt. nye termindato og da se om det er plass rundt denne datoen..... Det var svaret jeg fikk da jeg spurte om hvorfor man måtte vente til etter UL med å få tildelt fødeplass på Ullevål....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå