2blånisser Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 eller e æ den eneste her som ska ha d???
fikk en prins 10. april Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 vente i slutten av april...
2blånisser Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2007 Kanskje æ og får i slutten av april..man vet jo aldri. Sikkert greit å få litt før tia, når man e ganske lei og d e tungt. Men vil nå ikke ha alt for tidli heller. Men æ tror den kommer ganske nært termin, så blir antakeligvis en maibaby..
nordboer1 Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 Jeg har termin 6. mai, og sist gikk jeg 16 dager over tida, så jeg føler meg ganske trygg på at det blir mai og ikke april.... jeg er innflytter, hva med deg?
2blånisser Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2007 Vi har jo termin veldig tett da..æ har 9 mai. Kanskje vi kommer samtidig på føden hvis vi ska føde på samme plass.. kor ska du føde? Æ blir nok å føde i Hammerfest, selv om æ e annengangsfødende. Håper på å få epidural..og synes også det er tryggest i tilfelle man må ta hastekeisersnitt. Æ e innflytter æ også. Har bodd i Alta ca 1+1/2 år no, bodde i Tromsø før d. Kor du kommer fra?
nordboer1 Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 Jeg blir også å føde i Hammerfest pga diverse komplikasjoner sist. Er fra Lørenskog, har bodd her i 7-8 år. Har tenkt meg på svømming i kveld - enn du? Artig med flere med termin i mai - sist gang var jeg ganske samkjørt med en del venninner, men denne gangen er det få jeg kjenner som skal ha barn i vår.
2blånisser Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2007 Nei, skal ikke på svømminga i dag. Har ikke vært på den enda. Har tenkt litt på det, men e ikke blitt til noe enda. Men æ har vært endel ganga på gravid/mor-barn treninga på Spenst. Har du vært på den treninga på Spenst? Veldig bra trening d. Har du gått ofte på gravidsvømminga, og synes du det e bra?
nordboer1 Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 Jeg var på svømming i går for første gang i denne graviditeten - det var helt greit, traff noen andre gravide (17 stk totalt!) og fikk trent litt. Var med på samlinga med jordmor etterpå - det var også ok, sjøl om ho henvendte seg mest til førstegangsfødende. Skulle gjerne vært på Spenst, men har ikke fått det til å passe med jobben ennå. Er dere mange gravide der?
2blånisser Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 25. januar 2007 Det va jo veldig mange der da.. Va treninga bra? Kanskje æ tar å drar neste gang eller gangen etter det. E egentli ikke så gla i å svømme..men like å trene da:) Og håpe æ klare å holde mæ i forholdsvis go form no de siste månedene. Kanskje lett å bli litt lat når kroppen blir tyngere. Bruke også å gå endel tura for å holde formen ved like..å så har vi hund da..så letter å komme seg ut å gå da:) Går som oftest greit å trene på gravid/mor-barn treninga på Spenst, siden æ e hjemme om dagan(e sykemeldt). Det er mest mødre med barn som trene, men det bruke å være 1-3 gravide sånn ca hver gang æ har vært. Blir du å gå flere ganga på svømminga?
nordboer1 Skrevet 29. januar 2007 #10 Skrevet 29. januar 2007 Ja, jeg tror det var spesielt mange sist. Men det er jo mange som får barn om våren...:-) Treninga var ikke akkurat intens, men det er deilig med varmt vann og litt lettere kropp i en liten time. Jeg har fått bekkenløsnng denne gangen, så ski og gåing er ikke ideelt... irriterende når det er så bra skiføre! Jeg tror jeg blir å dra i morra igjen.
2blånisser Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 2. februar 2007 E ikke noe skigåer æ, men like veldig godt å gå tura. Trene bare en gang i uka no på Spenst. Føle det e nok egentlig, begynne å bli litt tyngre no ja:) Selv e æ hjemme om dagan, pga ryggen. Så derfor klare ikke æ heller å være så veldig mye i aktivitet om gangen. E litt kjedelig av og til å gå hjemme om dagan, og ikke jobbe. Men vet jo at tia blir å gå kjempefort når babyen e kommet, da blir det mye å gjøre:) Jobber du, eller e du sykemeldt?..tenke på sia du har BL..
nordboer1 Skrevet 8. februar 2007 #12 Skrevet 8. februar 2007 Jeg er 20% sykemeldt - har en kontorjobb, så det går ganske bra å jobbe 80%. Det eneste er at jeg stresser litt mye med alt jeg skal bli ferdig med på jobb før mai... Typisk. Skjønner ellers godt at du syns det er kjedelig å gå hjemme såpass lenge. Men nå skal vi straks på Karius og Baktus med lillegutt, det blir artig. Både mannen min og jeg ville være med :-) Første gang på teater med han.
2blånisser Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 8. februar 2007 Va sikkert gøy på teater:).. E fint unnskyldning å gå på slike ting når man har småbarn:) E jo morsomt for voksne også..hehe. Var på gravid/mor-barn trening i dag. Kjenner at nå begynner det å bli tyngre å trene, men skal prøve å trene en stund til. Kjenner vel når det er på tide å gi mæ, men det hadde vært kjempefint å kunne trent helt til termin. Men det e kanskje urealistisk, får se. Leste på et annet innlegg her at dere bor på vestsia. Det gjør vi også. Kan hende vi bor ganske nært da..
gizka Skrevet 9. februar 2007 #14 Skrevet 9. februar 2007 æ har termin 1 mai,men regner me at ho kommer i slutten av april...gleder mæ sånn!!
2blånisser Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 10. februar 2007 Hei gizka. Gleder oss vi også Hvorfor tror du babyen kommer i April istede for i Mai?
gizka Skrevet 11. februar 2007 #16 Skrevet 11. februar 2007 vet ikke...fordi at ho e n liten luring!:)hehe...ho e så livli å jordmora sa at jenter blir som regel født tidligere mens me gutter kan man gå overtid.vet kosn kjønn dokker får?har dere ting å tang klart?
2blånisser Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #17 Skrevet 12. februar 2007 Nei, vi vet ikke om det blir jente eller gutt. Ska på en UL til, kanskje vi får vite da. Hvis vi bestemme oss for å få vite det da. Æ e litt usikker på ka æ vil. Men UL e i mars så klare vel å bestemme mæ til da:) Vi har ingenting klart enda. Har bare kjøpt litt klær. Men vi ska begynne å kjøpe inn om ikke så lenge. Har dere kjøpt inn/lånt/fått mye til nå?
gizka Skrevet 12. februar 2007 #18 Skrevet 12. februar 2007 koffår skal dokker på ul en gang til?æ vil å!her får vi bare en ul i løpet av svangerskapet....har fådd litt klær(mest praktiske klær,så d e godt å ha!)så har vi kjøpt vogn,reiseseng,bilsete,stellebag,stellbord,smokker å sånt(akt vi har e helt nytt siden vi har tenkt å få flere unga,så vi fant ut at d best å bare kjøpe alt nytt me en gang...)så nu e bare småting igjen som sengesett å ammebh å sånt:)jo,vi kjøpe vippestol(har sedd en fra fisherprice som vi likte så godt!) å bæresele... ka mer treng man?e så usikker,så vil ikke at når ungen e født ska man sitt der å tenke"shit,d sku æ hadd!"
2blånisser Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #19 Skrevet 13. februar 2007 Vi fikk en UL til fordi morkaka lå langt nede på den ordinære ultralyden. Så da ska vi å se om morkaka har flytta sæ lengre opp. Dere har kjøpt det meste virker det som. Sikkert fint å være ferdig tidlig. Vi skal i tillegg ha kurv som babyen kan sove i i stua. Hadde det til dattera mi, og det va veldig fint å slippe at ho sov på rommet den første tia. De sover jo nesten hele tia da. Men vet det er noen som pleier å ta vognbagen inn, og bruke den i stua så babyen kan sove der. Så det er jo ikke absolutt nødvendig med kurv.
nordboer1 Skrevet 16. februar 2007 #20 Skrevet 16. februar 2007 Vi har det meste klart fra lillegutt (som snart blir storebror!), og det er utrolig deilig å slippe alle innkjøpene denne gang. Husker jeg syns det var vanskelig å skjønne forskjellen på de forskjellige barnevognene, vite hva vi ville trenge av klær osv. Vi hadde også en soveplass (vogge) i stua, men han sov lite, og helst ute i vogna. Denne gangen har vi bestilt en unge som sover masse :-) Så bra at du bor på vestsida, Rosa! Vi bor i Hjemmeluft - enn du? Ellers var det utrolig skummelt med Karius og Baktus... Men vi klarte å sitte hele forestillinga.
2blånisser Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #21 Skrevet 17. februar 2007 Sikkert fint å slippe å kjøpe inn så mye nå, og at dere har det meste fra før. Barnevogn er det store hodebryet hehe..skal slappe bra av når den er i hus. Har ikke bestemt oss for hvordan vi skal kjøpe. Det er ikke så mye utvalg her heller. Kanskje vi kjøper i Tromsø, regner med at det er mer der. Fint i Hjemmeluft:), vi bor veldig nært da.. Vi bor i Gakori:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå