Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Jeg har tatt bringebærkapsler siden uke 35 nå og skal begynne med modningsakupunktur i uke 38. Er det farlig å gjøre begge deler. Vil ikke overdrive heller. Stakkar babyen kommer jo når den er klar... ) Noen som har gjort begge deler her samtidig.
selma07 og engel Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Jeg gjør begge deler samtidig nå. Har ikke tenkt på om det er farlig, men tror ikke det. Jordmor vet at jeg gjør begge deler, og hun har ikke sagt noe... Og det regner jeg med at hun hadde dersom det ikke var bra...
Faylinn Skrevet 16. januar 2007 #3 Skrevet 16. januar 2007 Det har jo ulik effekt, så det spiller ingen rolle. Kapslene er for livmorens effektivitet og tilbaketrekning, mens akupunkturen er for modning av livmorhalsen; det skal gå raskere.
Frk. Vable Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 Modningsakupunktur, er det for at fødselen skal starte i tide? Jeg måtte sette igang min første fødsel da jeg gikk over tiden, og vil IKKE gjøre dette igjen. Min JM har snakket om en dame som holder på med et prosjekt der de bruker akupunktur ifm. å få folk til å føde til termin. Er det det samme "kuren" du får? For slik jeg forstod det på JM, så er det ikke bevist at det hjelper, men det er absolutt ikke motbevist heller. De 7 som hadde vært med på prosjektet og hatt termin til nå, hadde født til termin, sa hun... Dette er enda litt tidlig for meg, da jeg er i uke 30, men har veldig lyst til å prøve, hvis det funker. Hva syns du selv?
Faylinn Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 Det er selve fødselen som går raskere, du kan fremdeles føde til terminen. En studie jeg leste om et sted viste at 8 av 220 (?) måtte settes igang, men hvor mange må settes igang til vanlig?! En tysk studie kom derimot frem til at av ca 300 med og 300 uten modningsakupunktur brukte de med akupunktur gjennomsnittlig 2 timer mindre på selve fødselen. Les mer her: http://www.mns.no/pages/artikler/fodselsforbrakupunkt.htm Jeg er i uke 30, så jeg vet ikke hvordan det funker enda, men skal prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå