Gå til innhold

Ikke fødeplass i Oslo- alt er fullt :(

Anbefalte innlegg

I dag har jeg snakka med føden både på Riksen og på Ullevål. Jeg var først hos legen min i uke 12, og han mente det var normalt å ikke søke fødeplass før da - når det var sikrere at jeg trengte den.. Dermed fikk jeg i dag bekrefta at det er helt fullt på Riksen i slutten av juli, og det samme på Ullevåll. Syns det er fortvilende at det skal være så vanskelig å få plass der jeg hører til! Flere i samme bås?

Fortsetter under...

Jeg havner nok i samme båt gitt. Har ikke fått svar på søknaden til ullevål ennå, men papirene mine ble sendt videre til mitt lokalsykehus som er Ahus. Kan ikke tenke meg noe verre enn det stedet der etter alle skrekkhistoriene jeg har hørt. Søkte riksen da jeg var 8 uker på vei, og jeg har termin 24 juli. Så det ser dårlig ut, da jeg ikke søkte ullevål før jeg var i 11 uke. Veldig logisk at jeg skal være nødt til å kjøre i over en halv time kontra knapt 10 min. når jeg skal føde. Så sa til min mor i går, at hvis jeg må på Ahus, kommer jeg på besøk til henne rett oppi terminen. Da kjører vi nemlig til Lillehammer eller Elverum. Ikke f... om jeg skal inn på Ahus nei. Typen mistet nesten sin førstefødte der, og moren hennes strøk nesten med. Dessuten fikk ungen CP pga oksygenmangel. Vi har faktisk fritt sykehusvalg i dette landet. Dette er noe som plager meg grenseløst.

Jeg hadde ikke bekymret meg over at du får beskjed om at det ikke er fødeplass...

Hva skal de gjøre om du kommer og er fødende? Kaste deg ut!!! Tror ikke det. De er pliktig til å ta deg imot.

Ja det er mange som føder på riksen og på ullevål, men man har krav på fødeplass når det barnet først kommer....

Så slapp av....vil skuldtene...

Men du kan jo høre med legen din da, for å være helt sikker.

Hvis det er fullt på Riksen eller Ullevål og du kommer med rier, så blir du sendt videre til Ahus eller Bærum. Er det fullt der, er det Fredrikstad eller Moss som gjelder. Tror jeg hadde søkt meg til Bærum hvis det er fullt i Oslo.

Annonse

Jeg fikk ikke plass på Ullevål selvom jeg bor bare noen minutter unna. Men har fått plass på Asker og Bærum sykehus. Ble først littskuffa, men har i ettertid fått høre om så mange som har vært fornøyde med Bærum, så da er det vel greit. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...