Gå til innhold

Igangsetting av fødsel etter keisersnitt...

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har søkt om keisersnitt, og skal på samtale imorgen, er veldig spent på det! Har fundert mye... Hadde et akutt ks sist, etter 12 dager på overtid, det jeg er mest redd for denne gangen er å "gå over", da det holdt på å gå galt sist. Har i det siste tenkt litt på muligheten for å sette igang fødselen ved termin istedet for ks, da jeg har en 1åring hjemme.. (tenker på dette med løfting av han).

Er så usikker, mener også at jeg har hørt at riene i en igangsatt fødsel blir mye kraftigere og at livmoren kanskje ikke tåler dette. Og hva med epidural, om jeg får dette kombinert med drypp, ender det vel i et nytt keisersnitt uansett...

Noen som vet noe om dette....

Er nesten redd for å si på samtalen at jeg vurderer en fødsel, for da får jeg vel ihvertfall avslag på ks..... (Bærum sykehus)

Takk for alle svar!

Fortsetter under...

Hei

Jeg skjønner deg veldig godt og er i nesten samme situasjon. Har en 16 mnd gutt hjemme og skal ha planlagt ks om 7 uker. Jeg hadde også akutt KS forrige gang.

Mitt råd er gå for KS med en gang!!!! OG sååå kan du ombestemme deg. Etter at du har fått innvilget ks kan du be om samtale om igangsetting. Men syntes også du kan nevne det på samtalen. Jeg snakket litt med dem om det på samtalen (det er Ahus da) at jeg lurte på hva som var best. siden jeg får så store barn (forrige var 4,9kg) måtte jeg evt. settes igang 3 uker før termin og siden jeg måtte settes i gang 12 dager over termin sist og det gikk skikkelig dårlig tør jeg ikke prøve det.

Jeg hadde epidural sammen med drypp sist og ble ks men tror ikke det var årsaken:) Men en ting: Det er 1 av 100 kvinner som får revning i ks-såret ved naturlig fødsel andre gang..det er jo ikke så mange hvis det er det du er nervøs for.

Lykke til med valget... og løfting av gutten min hjemme får bare gå greit. Mannen må løfte han de første ukene og så får jeg heller sette meg ned med han i starten...det tror jeg går fint...

Jeg følte at legene bare overkjørte meg da jeg var på samtale på sykehuset og ble anbefalt å ha vanlig fødsel etter et hastekeisersnitt. Kan jeg søke om å få keisersnitt? Har termin bare 14 måneder etter sist fødsel.

I ålesund virker det som vi på død og liv skal ha vanlig fødsel så ingen lett oppgave det der.

jeg hadde haste snitt sist pga HELLP og er nå gravid igjen og er så usikker på om jeg skal/vil føde tenker mye på det at mht til arret i livmora kan gå opp igjen...huff...føler liksom at et planlagt ks er tryggere enn en fødsel..sikkert ikke rett men det er slik jeg tenker. Får høre litt med ei venninne av meg som er jordmor. Har jo i utgangspunktet veldig lyst til å føde for egen maskin liksom....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...