Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har kjøpt meg cb digital eggløsningstest. Følgt instruksene hvor jeg har tatt utgangspunkt i 29 dagers syklus. pleier å ver ganske nøyaktig. Ca 2 dager før jeg i følge instruksene skulle begynne med cb kjente jeg smerte i magen som kunne minne om menssmerter/eggløsningsmerter. Men ifølge eggløsningskalkulatoren på babyverden skulle jeg ikke ha eggløsning før 16 januar. Idag er det 16 januar men eggløsningstesten ble negativ. Det jeg lurer på er om disse smertene jeg kjente før selve testingen kan ha vært eggløsningen og at den er over nå? Jeg teste jo bare negativ nå når jeg egentlig skulle ha eggløsning. Hmm. Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være lutealfasen er litt annerledes enn "standard" (min er på 11-12 dager, mens det vanligste er vel 14 dager). Jeg kan få eggløsningssmerter på flere tidspunkt i løpet av en syklus, men de er kraftigere når EL finner sted. Fortsett å teste likevel, kanskje dukker det opp en strek (et egg?) i morgen eller i overimorgen? :o)

Skrevet

men er det ikke slik at dager før EL kan være litt variable mens dagene fra EL til IKM er rimelig stabilt på 14 dager?

Jeg er ikke så god på dette, men kan vel godt tenkes du hadde EL de dagene du kjente du hadde vondt.

Håper det ikke blir noen neste pp å teste på, men hvis det er det så får du prøve å starte testingen litt før kalenderen sier du skal.

Det er jammen ikke lett det der synes jeg :-)

Skrevet

Det er mulig det du kjenner er at kroppen gjør seg klar for eggløsning, jeg har det hvertfall sånn i noen dager før eggløsning. Det kan også lønne seg å teste både morgen og kveld for å ikke gå glipp av LH stigningen!

Skrevet

Tussa: jo lutealfasen varierer ikke pr person, men den kan variere fra person til person, er du med? :o) Jeg ble nemlig overrasket over å ha EL mye senere (på kalenderen) enn jeg trodde da jeg begynte å teste... + at som du sier så kan dagene fra mens til el variere litt...

Skrevet

Yaddaline,

Uff, nei nå ble jeg enda mer forvirret. Lutealfasen er det før EL eller etter?

Skrevet

nå testet jeg endelig positivt på eggløsning. så nå er det bare til å hoppe i køya. kremt. samboer er jo på jobb enda så jeg må vente til ikveld...

Skrevet

Lutealfasen er mellom el og mensen :o) Min kan være på 11 dager, mens din kan være på 14 dager, selv om vi begge har 28 dagers syklus (feks). De fleste tar jo utgangspunkt i 14 dagers siden det er mest vanlig, men når jeg da har 11 så kan "vanlige" EL-kalkulatorer falle litt feil ut for meg...

Ikke meningen å forvirre altså :o}

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...