Gå til innhold

Leste nettopp at en kunne gi smaksprøver av yoghurt fra 6mnd...


Benni-min

Anbefalte innlegg

Men det er jo rene sukkerbomber. Kan en gi light-yoghurter til disse små? Og med alle slags smaker?

Lillegutt begynner å få hard avføring nå som han får to måltider med grøt. Malt fungerer ikke sååå godt nå. Har prøvd sviskesaft, men det vil han ikke ha. Kjøpte en sprøyte på apoteket for å på i han tran, og det funker kjempefint. Ingenting kommer ut, og ikke gulper han av det. Nå har jeg brukt sprøyta til sviskesaft også,og det fungere bedre. Men hvor mye sviskesaft til dagen skal jeg gi?

Yoghurt skulle hjelpe mot hard mage stod det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia,

vi var på 6 mnd kontroll idag, og da sa helsesøster det samme til oss! Snuppa er plaget med haaaard mage og har kun avføring hver 4. dag...Her i gården hjelper verken malt eller sviskesaft...

 

Det hs sa var at selv om de vanligvis ikke anbefalte det så kunne vi ved hard mage prøve sviskeyoghurt eller biaola yoghurt daglig, ca 1ss om dagen. Og ja det er mye sukker i disse greiene, men for vår del plages nå snuppa sånn med magen, at en eventuell effekt av yoghurten veier opp ulempen av sukkeret synes jeg...

 

Så nå har vi kjøpt inn yoghurt, skal teste når hun våkner fra duppen sin:)

 

Og så har jeg også fått tips om å blande ei ts olivenolje i grøten om dagen for å smøre tarmene litt... er jo mulig det hjelper også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...