Gå til innhold

svangerskapsdiabetes??

Anbefalte innlegg

Skrevet

var til legen i dag,,der fant de sukker i urinen å jeg hadde lavt blodsukker,,noen flere som har dette,,er det skadelig for barne?? fikk ikke så mye informasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk du ikke? det var jo veldig rart... Råder deg til å lese det som står på tema-siden her inne om svangerskapsdiabetes og på babyverden står det noe om det.

Det viktigste hvis man har svangerskapsdiabetes er at man passer på sukkerinntaket sitt.

Skrevet

Enig, rart at du ikke fikk mer informasjon om det eller at de testet deg for svangerskap diabetes. Hvor langt er du paa vei. Her (USA) tester de alle uke 28-34. Hvis testen er positiv, ma du ha mer grundig testing. Jeg ble testet og fikk diagnosen svangerskap diabetes i forrige svangerskap og faar det sikker igjen. Men er bare 14 uker enda. Det er skadelig for barnet i en viss grad. Hvis det ikke er kontrollert kan det foere til at barnet blir veldig stort naar det er foedt og barnet kan faa diabetes selv. De testet min lille gutt naar han ble foedt fordi jeg hadde svangerskaps diabetes. Jeg greide og kontrollere det med kosthold (dvs. spise lite karbohydrater og lite sukker - akkurat som de der lav karbohydrat diettene som svirrer rundt). Matte teste blodsukker to timer etter hvert maaltid. Jeg hadde aldri sukker i urinen, og de ville ikke oppdaget det om de ikke hadde testet meg, Hvis det ikke kan bli kontrollert med kosthold maa man ha insulin. Du boer snakke med legen din og se om du tenger testing. Det kan vaere at de gjoer det anneledes i Norge. Kanskje de vil vente eller se om sukker i urinen gjentar seg neste kontroll... Ikke noe a bli for bekymret over, men det er sikkert noe som du boer faa litt mer informajon om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...