Minimags -07 og mai -10 Skrevet 16. januar 2007 #1 Del Skrevet 16. januar 2007 Vil dele min erfaring med bekkensmerter. Jeg er "bare" 18 uker på vei, men har allerede fått bekkenløsning og er fullt sykemeldt. Hadde smerter når jeg gikk, satt, stod og lå, spesielt på høyre side som strålte nedover i benet. Legen sa at det ikke var noe å gjøre og sendte meg til fysioterapeut. Hun gav meg bare noen øvelser jeg skulle gjøre hjemme. Jeg ønsket å prøve alle alternativer, og tok kontakt med en kiropraktor, og heldigvis kunne han hjelpe meg. Det viste seg at jeg hadde en låsning i bekkenet, på høyre side som gjorde høyre ben mye kortere enn venstre ben. Det var ett knekk og jeg er som ny igjen. Kiropraktoren sa han ikke vil kunne behandle meg når jeg blir litt større av hensyn til barn og stor mage, men enn så lenge kan jeg bli "knekket" på plass. Vil bare si at for noen kan det finnes håp, så hør med legen om det kan finnes andre alternativer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7809799-min-erfaring-med-bekkenl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ma-i Skrevet 16. januar 2007 #2 Del Skrevet 16. januar 2007 Men da er det jo ikke bekkenløsning du har men BekkenLÅSING, det er to forskjellige ting. Som også kan opptre samtidig, og da kan det være værre, for det det kan være vanskelig å knekke opp LÅSINGEN uten å gjøre belkkenløsningen værre, men det kan bli gjort om man er hos noen som kan dette. DEt er ikke alle bekkensmerter som er bekkenløsning, men man kan ha det i tilleg også, noen har jo flere ting samtidig. Så bra at det ordnet seg for deg da. Smerter i bekkenet er noe herk. Har du hørt med fysio om hvilken øvelser du kan ta for å forebygge LÅSING igjen? Det kan nemlig fysio hjelpe deg med etter at kiropraktoren har løsnet det opp. Det er tydelig at du har et problem som må behandles over tid, og god forebyggende trening og vite hva du ikke burde gjøre kan hjelpe langt på vei. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7809799-min-erfaring-med-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-7810866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minimags -07 og mai -10 Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 16. januar 2007 Koselig med tilbakemelding joda, har bekkenløsning også, har hypermobile ledd (løse leddbånd) så det var vel forventet at jeg skulle få bekkenløsning. Men nå er heldigvis ikke høyrebenet låst mer.. Jeg var hos fysio først og så hos kiropraktor, tenkte å spørre han om hva jeg skal og ikke skal gjøre for å forhindre låsning igjen. Fysioterapeut har laget et treningsprogram på Sats som jeg skal følge, men får spørre henne om det er noe som er bedre enn annet i forhold til låsningen.. Takk for tips Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7809799-min-erfaring-med-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-7812677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ma-i Skrevet 16. januar 2007 #4 Del Skrevet 16. januar 2007 Har du hypermobile ledd så bør du skaffe deg mykt kosett til å bruke når du ligger, det finnes. Kosett er bedre enn gravidebelte, støtter mer i hele bekken/rygg området. Vær obs på at du kan få andre leddproblemer og leddbetennelser også. Veldig vanlig ved hypermobile ledd i graviditeten. Om du bruker krykker, ville anbefale det, så bruk myke hånleddstøtter så du ikke får betennelser i håndleddene. Mulig at du ville ha stor nytte av TENS behandling også. Evnt, ultralyd behandling av festepunkter for å hindre betennelser. Vær obs på at du kan få problemer i ryggen og nakken pga støtrre bryst og den ekstra belastningen kan være nok. Slik at du bør få trening for dette også, lære strekkøvelser og slikt. Husk KNIP KNIP KNIP og knip litt til. ekstra viktig ved hypermobile ledd og graviditet, da det kun er musklaturen som holder på plass og denne får mye belastning. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7809799-min-erfaring-med-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-7812965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå