Gå til innhold

Hva skal vi med svangerskapskurs egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det jo riktignok noen måneder siden det skjedde, men jeg vet da hvordan jeg ble svanger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får nyttig informasjon om fødsel og tiden etterpå... Tror det passer bedre å kalle det fødselsforberedende kurs. Ihvertfall det jeg fikk tilbud om å være med på...

Men jeg droppa hele greia.

Skrevet

Jeg ble tvunget av samboer til å gå... Hadde ikke mye lyst, alle andre primater får det jo til, og de går ikke på kurs.

Var så sur og negativ jeg bare kunne, men fikk vite en del om smertelindring, når ringe sykehuset, hva er tilbudet på mitt fødested etc. Dag to handlet om amming, fødselsdepp og sånne ting.

Sikkert helt ok å få med seg hvis man ikke har født før. Men det satte i gang en del tanker om fødsel osv.

Litt avhengig av hvor utavdvendt man er er det jo også en anledning til å treffe de samme damene som kommer til å være i barsel samtidig som deg?

Skrevet

Hum, jeg innser nå at jeg for en gangs skyld glemte å slenge på de vanlige smileyene underveis, for jeg mente det egentlig humoristisk.. thihi

Jeg vet hva det går ut på, men det var bare ordlyden i det jeg syntes var komisk... Det ble nemlig ytret av barnefaren i huset her i morges :-p

Skal på kurset om en times tid, og ser for all del nytten av det! :-)

Skrevet

Jeg og sambo var på svangerskapskurs sist uke. Jeg har lest en god del om fødsel, tiden etterpå osv, men for han var det veldig nyttig. Han sier iallefall det selv at nå vet han hva som skjer i kroppen min når smertene kommer, hva som skjer når jeg har en kynner og hvordan veien til babyen hans egentlig er :o)

Vi er kjempe fornøyde og glade for at vi gikk på kurset.

Skrevet

når vi skulle ha førstemann droppa vi sånn kurs. Jeg følte ikke behov for det for jeg leste meg frem til det aller meste. Resten fikk jeg vite av jm el lege.

Skrevet

Jeg bor i Tromsø, og her tilbys det ikke kurs for de over 23 år..Så jeg, som er 25, er for gammel for svangerskapskurs...Litt dumt, for det var noe både jeg og sambo kunne tenkt oss..

Skrevet

LilleMy - har ikke du vært her lenge? Fødte selv for 20 måneder siden og synes å huske deg fra den tiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...