♥ McQueen♥ Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 De er kjempe greie, men akkurat her begynte jeg litt å lure... De er helt hysteriske på at vi skal ta med hjem ting vi kjøper til babyen før den kommer ut.. Det betyr visst ulykke å ta hjem utstyr og klær før ungen er født. Har aldri hørt om dette før jeg.. Noen andre som har hørt om denne "ulykken".. Egentlig helt greit for oss å få oppbevare ting og tang hos den. Har visst liten nok plass fra før:)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Hm.. Kanskje derfor min svigermor kommenterer det når jeg handler... Men de fleste handler jo ting før babyen blir født, og det går jo bra med de fleste også...
Gjest Skrevet 16. januar 2007 #3 Skrevet 16. januar 2007 Hehe, dersom det der stemte ville jo de færreste få barn nr. 2-3-4 osv., for da har man jo masse i hus før ungen er født... Vi har vogn vi, og verdens søteste lille baby-dress! Går greit enn så lenge!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 Samme svigerforeldre her. Tror det var mer i "gamle dager" at mange tenkte sånn. Ville nok blitttemmelig stressa av å ikke ordne noe før fødsel.... De mente vi ikke skulle kjøpe vogn eller noe. Så det endte med at de ble skikkelig sure, for når de ville spandere utstyr etter fødsel hadde jo vi kjøpt alt.... visste jo ikke at de hadde sånne planer...
Love my kidz Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 Greit nok å ikke handle utstyret for tidlig, men når det nærmer seg 1-2 måneder igjen er det jo nesten et must å ha utstyret i orden! Er vel utrolig sjelden at noe går galt den aller siste tiden. Det er reinspikka overtro av de eldre dette. Ikke hør på det du ;-)
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 16. januar 2007 #6 Skrevet 16. januar 2007 Det skulle bare mangle at dere handler inn! Jeg bor i USA, og her er det jo vanlig med "baby showers" et par maaneder foer barnet blir foedt. Vet at venner og vaar amerikanske famile kommer til aa organisere i hvert fall en eller to "showers" for oss--hvor alle gir gaver og utstyr til det kommende barnet. Da blir det jo mindre for oss aa kjoepe. Vi venter til ultralyd med aa sette opp "oenskelister/baby registry" i butikker, men synes det gaar an aa gjoere det naar vi har sett at alt er greit paa ultralyden. Noe kan jo gaa galt etter at barnet blir foedt ogsaa, og sorgen ville blitt like tung aa baere om noe skjedde i 3. trimester. Skulle noe gaa galt saa vet vi i allefall at vi vil faa MASSE stoette fra venner og familie. Men det er jo ogsaa sjelden at noe gaar galt saa sent, da...
MinteMorKine Skrevet 16. januar 2007 #7 Skrevet 16. januar 2007 ja er vist en overtro, min mormor ville ikke gi meg og typen noen babyklær i julegave pga det betydde ulykke, men er ikke så veldig overtoisk jeg da så har alle babytingene vi fikk til jul hjemme, men venter med vogn osv er mest for min egendel, sånn hvis det skal skje no!! men gjør som DU føler.. man skal ikke høre på alt som blir sakt;)
Mamma&LilleKrølle Skrevet 16. januar 2007 #8 Skrevet 16. januar 2007 Sånn er egentlig mamma også. Jeg har tidligere mista en gang, og dermed holder hun igjen så fryktelig enda, og mener vi ikke skal kjøpe inn før det nærmer seg slutten i "tilfelle". Nå er ikke jeg interessert i å gå å tenke "i tilfelle" og kjøper det jeg vil, når jeg vil..
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 16. januar 2007 #9 Skrevet 16. januar 2007 Min mor nektet å ha barnevognen i hus før jeg ble født, den var kjøpt og betalt, men hun ville ikke ta den m fra butikken før jeg var vel ute...Men hun hadde mistet noen ganger da...så hun ville vel helgradere seg...
Økologisk_knekkebrød Skrevet 16. januar 2007 #10 Skrevet 16. januar 2007 Vi kjøpte bilstol før jeg var 12 uker på vei, fordi det var på tilbud da. Den har stått her siden da. Har babyklær liggende i skapet. Skjønner ikke helt hvordan det skulle øke sjansen for at det skal gå galt! Og om noe skulle gå galt hadde jeg blitt like lei meg uansett om jeg hadde handlet inn eller ikke.
Jubalov Skrevet 16. januar 2007 #11 Skrevet 16. januar 2007 Vi kjøpte også inn utstyret, men sambo fikk ikke lov av meg å sette opp barnesenga før fødselen var over. Har hørt at det kan bety ulykke,,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå