RompeRock Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Nå tenkte jeg å sette på babysengetøyet, så det er ferdigvaska og klar til å legges på Men er så usikker på det med bruk av skyllemiddel. Dette gjelder jo forsåvidt vask av andre babyklær også da... Har neutral vaskemiddel og skyllemiddel, og den er jo ihvertfall uten parfyme og farge; men skyllemiddel skylles jo likevel ikke ordentlig ut fra klærne, gjør det det da? Selv foretrekker jeg å ikke bruke skyllemiddel på egne klær, da jeg har litt ømfintlig hud. Men da blir jo også klærne litt stivere. Blir det for stivt for babyhuden? Har ikke tørketrommel. Hva gjør dere??
Gjest Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Jeg hadde ikke tenkt å bruke skyllemiddel fordi jeg selv ikke bruker det på egne klær, tåler det heller ikke noe særlig godt...vet søstern min heller aldri har brukt det på sine barn og at det har gått bra, for klærne blir jo ikke så stive når man ikke bruker tørketrommel.
feb.baby! Skrevet 16. januar 2007 #3 Skrevet 16. januar 2007 jeg har også kjøpt inn neutral vaskemiddel ... tenkte å bruke d t babytøyet.
mammatør Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 vet ikke helt hvor, men har lest et eller annet sted at de anbefaler å ikke bruke skyllemiddel på klærne til spedbarn.
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 Eh, når man bruker tørketrommel blir klærne MYKE:) Men ellers så jeg at de anbefalte å ha i litt eddik første gang man vasker nytt sengetøy for å bevare fargene bedre.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 16. januar 2007 #6 Skrevet 16. januar 2007 Jeg har vasket alt med det som jeg vasker vårt tøy med. Biotex tror jeg det er, og vanlig skyllemiddel (brukte ikke så mye på babytøyet). Men verken jeg eller samboer har hatt problemhud, så jeg prøver med vanlig vaskemiddel i første omgang (blir lettere det). Merker jeg at han reagerer, så får jeg heller vurdere noe annet ;)
Flyme Skrevet 16. januar 2007 #7 Skrevet 16. januar 2007 Bruker skyllemiddel comfort sensitive, men har bare litt i holderen. Synes tøyet blir så elektrisk uten skyllemiddel, men så hiver jeg stortsett alt i trommelen også da...............
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #9 Skrevet 17. januar 2007 edikk?? Har du bare litt inni selve trommelen da eller? Og hvor ofte vasker man sengtøyet til beibien når h*n har begynnt å bruke det??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå