Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Er det vanlig å ikke kjenne liv i 17. uke? Trodde jeg kjente liv flere dager i forrige uke, men nå er det plutselig helt stille... Har hatt en blødning, og det gjør vel ikke til at jeg bekymrer meg mindre. Var på ultralyd forrige uke, og da sto alt bra til med babyen. Blir så bekymra for at noe har skjedd den siste uka... Dette er min andre, kan ikke huske når jeg kjente liv sist, men det er vel vanlig å kjenne tidligere med nr 2?
endaeintrønder Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 neida,itj bekymre dæ du!e i min 16 uke,å e andregangsfødende,å har itj kjent nå som helst enno!va t jordmor igår,å ho sa at nån trengt itj å kjenn nå før uke 20,uansett om dem ha født før!så bere slapp av du:)å ha en blødning kan åsså vær helt normalt!!d har jo stoppa?å du har itjnå smerta?
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 16. januar 2007 #3 Skrevet 16. januar 2007 Har du prøvd å legge deg ned og drikke noke søtt?? Pirk så litt i magen og se om du kan dytte liv i han/ho. Om du er mykje i bevegelse, så vil jo knøttet bli byssa i søvn heile tida )
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 Takk for svar! Er godt å høre fra noen andre at det ikke er noen fare:-)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 Kjente tidlig liv, men så var det vel rundt uke 19-20 det plutselig ble helt stille... Var sånn i over en uke, så ble det mye sprell igjen. Antakeligvis har den lille ligget sånn til at jeg ikke har kjent sparkene i den perioden. Kanskje med ryggen mot magen min. Da er det ikke så lett å kjenne noe. Du skal bare slappe av - er ikke så vanlig å kjenne liv hver dag i uke 17. Ikke alle som har kjent liv da ennå heller. Lykke til!
VinterSol+2 Skrevet 16. januar 2007 #6 Skrevet 16. januar 2007 det står inne på "fra uke til uke" at det er helt normalt å kjenne bevegelse tidlig, for så ikke å kjenne noe på flere uker.. akkurat som det er normalt å ikke kjenne noenting før uke 20-22.. det spørs helt hvordan morkaken din ligger, hvordan barnet ligger osv.. det står nok bra til, skal du se:)
Gjest Skrevet 16. januar 2007 #7 Skrevet 16. januar 2007 Husk at den "tell sparkene" undersøkelsen begynner jo ikke før i uke 28, nettopp fordi sparkingen kan være veldig uregelmessig frem til da!
Meg_og_baby Skrevet 16. januar 2007 #8 Skrevet 16. januar 2007 Jeg er også veldig bekymra..er 18 uker på vei og har ikke kjent liv i det hele tatt!!! har ikke vært på ultralyd enda..men noe burde jeg vel ha kjent til nå??
endaeintrønder Skrevet 16. januar 2007 #9 Skrevet 16. januar 2007 neida,man treng faktisk itj å kjenn nåkka før uke 20 assa!!uansett om man e 1,2,3,4 gangsfødende!!ta d me ro dokker:)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #10 Skrevet 16. januar 2007 Neida neida, slapp bare av :-) Er i uke 23, og må si at jeg kjenner ikke sparkene så veldig godt. Kanskje har du morkaken liggende mellom deg og babyen, som ligger som en støtdemper... Kanskje ligger babyen med ryggen til. Det er slett ikke uvanlig at man er over 20 uker før man kjenner liv for første gang, uten at det er noe galt med det :-) Ikke vær redd. Du kjenner det nok snart :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå