ceso Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 jeg har ei datter på 4 år som fortsatt ikke er helt tørr på dagen. det er snakk om endel uhell hvor de tørre dagene ikke kommer så ofte som en skulle håpe. har vært hos lege med henne, men han har ikke funnet feil. vært hos kiropraktor som ikke har fungert. kjører på klistremerke-premier at for hver dag hun holder seg tørr får hun et klistremerke og MASSE ros og for hvert 5 klistremerke er det en tur på mcdonalds som er det kuleste hun vet om. hun sluttet å bæsje i bleier og gjorde det bare i do da hun var 2 år og har ALDRI vært uheldig den veien...
cielo *to barns mamma* Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 Tror heller jeg ville prøvd å ikke ha fokus på dette, enn å kjøre på klistremerker. Det vi har gjort her, er å gøre do-besøket så hyggelig som mulig. Blir med henne inn på doen, tørker henne og hjelper henne av og på med buksa, altså gjør det hun ønsker. Pappaen begynte å mase på henne om å tørke selv osv og da begynte hun å tisse på seg igjen så tror det er det som er tingen. Når vi gjør do-besøket til en liten hyggelig stund sammen, har hun ingen uhell. Er litt dumt at hun ikke klarer seg selv på do, men heller dette enn at hun tisser på seg hele tiden. Lykke til !
Gjest Mamsidaisy Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 En god venninne har hatt masse problemer med sin sønn (5 år) og tissing. Om natten også. Ble anbefalt osteopat på helsestasjonen (av fysioterapeuten). Osteopaten fant en liten skeivheet i bekkenet på ham. 2 behandlinger og gutten er ikke til å kjenne igjen. Utrolig deilig både for ham og foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Hvis hun bare tisser ut seg og ikke bæsjer ut seg, så hadde jeg tatt det helt med ro en stund.Det er mange barn i denne alderen som tisser ut seg, har såkalte uhell.Skjønner at du blir lei, men ikke fortvil det ordner seg ofte før barnet fyller fem.
nisett Skrevet 18. januar 2007 #5 Skrevet 18. januar 2007 jeg har samme problem med min datter (5 år), og jeg og fikk beskjed om å prøve med klistremerke-premier. Hun gleder seg så veldig til å få en overraskelse etter 3 stjerner/hjerter og til en tur på mc-donalds etter 5, men det er ikke alltid hun klarer det og jeg får så dårlig samvittighet, fordi jeg ser at hun prøver så godt hun kan, men hun klarer det bare ikke. Det forteller meg at det er noe fysisk og ikke psykisk som alle vil få til. Det er ikke noe hun klarer å styre selv. Igår spurst barnepsykologen meg om jeg ville fortsette med klistremerkene og jeg svarte at jeg visste ikke. På en måte vil jeg slutte med det, fordi jeg synes det er urettferdig, når hun prøver så godt hun kan,,,, og på en annen vil jeg ikke, fordi hun gleder seg sånn til hver klistremerke.
momi Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 Når jenta di så gjerne vil ha klistremerkene sine, er det jo ikke viljen det står på, så jeg tenkte at det blir et uoppnåelig mål når hun ikke klarer? Mi jente har hatt nytte av at jeg bare bestemmer, nå skal vi gå på do. Dette holdt jeg på med en mnd's tid, før hun nå har fått styringen selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå