Gå til innhold

Når går dere over til en lur pr.dag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla på snart elleve måneder har en lang stund hatt følgende døgnrytme:

ca.07.00: Stå opp

10.00-ca11.30/12.00: Første lur

15.00-16.30: andre lur

ca 19.30/20.00: i seng for natten

De siste dagene har hun imidlertid begynt å snu på dette. Hun våkner 05.58 (!) så å si hver morgen, og må legges igjen allerede kl. 09.00. Han har fremdeles to lurer, men de er gjerne kortere enn før - mellom 1 time og halvannen. Lurer på om jeg skal prøve å få henne over på en lur - har jo et lite håp om at hun da skal sove litt lengre på morgen også.... Andre med erfaring her? Er det for tidlig med en lur når de er elleve måneder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

begynte med 1 lur når han var 9mnd mener jeg det var.Ofte han ikke ville sove andre duppen,og de gangene han gjorde det ødela det for nattesøvnen.

er 11 mnd nå.

Skrevet

Dytter litt. Lurer jeg og.

Skrevet

Dagen vår ser omtrent ut som deres, bortsett fra at gutten min max sover en time på ettermiddagen. Legges kl 19.

Er mye våken om natten, slitsom for mor ja..

Skrevet

Jeg tror de er flinke til å styre det selv. Gutten min på 8 mnd sover 2 ganger om dagen, men bare 1-2 timer pr dag. Fetteren hans på 1 1/2 år kan sove 3 timer om dagen. Det er nok veldig forskjellig, men jeg tror ikke det er for tidlig å ha en lur.

Skrevet

Mine har kuttet formiddagsluren når de nærmer seg 1,5 år. I tillegg har de middagslur på 2 timer og 12 timers natt.

Skrevet

Jeg tror på dette med at søvn avler søvn... Gutten min er snart 10 mnd, og i går sov han 5 timer på dagen, 3 dupper. La han kl 20 for kvelden og da sov han til 05:30, fikk litt melk og sov videre til 08:00. Herlig!

De dagene han sover lite er han mye våken om natten også.

For tiden tuller han masse med sovingen, noen dager våkner han 7, andre dager halv ni, og alt blir forskyvd deretter. Vi har vanligvis 2 dupper a`1-2 timer. De var alltid på 2 timer før, men er blitt kortere nå, men som sagt, de gangene han sover mye på dagtid sover han også best om natten...

Skrevet

Min gutt på 10 mnd står opp kl 08.00, sovner igjen kl 11- 13.00 og etter det er det ikke mye han sover... kanskje 15 min hvil ved 16 tiden. I seng igjen ved 20.tiden. Våken 2-3 ganger pr natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...