~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Ja, har prøvd å spise før eg står opp, har prøvd ingefærkapsler, har prøvd å kutte ut melk, har prøvd FAEN STEIKE MEG ALT!!!!!! Beklagar, men det her er mitt andre svangerskap med den her driten. Eg er så lei... Har vært sjukemeldt sida september.... Er så isolert, unyttig og ensom... Er det nåken der ute som kan trøste? Som kanskje har det likt?
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Yepp jeg er samme båt er 23uker idag og lite bedring. fikk en opptur i uke 18 og trodde at nå skulle det snu, men nei. er riktignok ikke i senga hele døgnet lenger men så fort jeg beveger meg ut at døra blir jeg kvalm og brekker meg. hvis jeg fortsetter å bare stå på kaster jeg opp. fikk noen magesyre tabeletter de trodde kanskje det var problemet, men finner liten forskjell. mitt enest lyspunkt er at dette iallefall er ferdig om 17uker. Jeg har vært sykemeldt siden begynnelsen av oktober. hadde gledet meg sånn til og begynne på jobb i januar, men nei var der en halv dag og etter det fikk jeg beskjed av legen å holde meg hjemme. så nå er jeg her og gjør ikke en dritt. livet er kjipt. men jeg er overlykkelig over å være gravid og tør ikke klage. strevde lenge med det og vet om mange som ikke har fått det til ennå. Bare tenk at dette er jobben din for øyeblikket, være gravid og passe på den lille, spise og så godt du kan. jeg har bare lagt på meg 3kg og det er bare det jeg gikk ned de første ukene så det er litt slitsomt å prøve å fete seg opp når man overhode ikke har lyst på mat, men ser på det som jobben min for øyeblikket. lykke til!!! vi "snakkes". klem
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2007 Å takk. Det er godt å vite at en er to om det. ) Venninna mi skal ha i starten av august, og ho er så oppegåande som eg knapt er til normalt. Er også umåtelig glad for at eg er gravid, men eg er bare så sliten...
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Ja dette er umåtelig slitsomt det er jeg helt enig i. hadde gledet meg sånn til å være frisk og pigg og i hundre men nei istedet er jeg bare hjemme i joggebukser og blir superdårlig etter to timer på shopping. sånn er livet visst nok. man hører liksom bare om gleden og lykkerusen, vel den er litt tildekket for meg i allefall. men sånn er det visst med noen graviditeten er bare noe man må igjennom for å få vinningen. ikke vet jeg idag er jeg kjempelei etter en slitsom natt. skal prøve å sove litt til da blir det sikkert bedre. klem
123C Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 Hadde det slik i mitt første svangerskap og startet slik i mitt andre. Men det var helt til jeg ble så dårlig og ble innlagt i en uke. Fikk ikke annet enn veske og beskjed om å drikke 2-3liter veske om dagen. Synes det var vanskelig, da jeg konstant gikk rundt å var kvalm. Men med en vannflaske i hånden dagen lang gikk det bedre og bedre. Etter uke 17 var jeg kvitt all kvalmen. Hadde også en 14dagers utenlandtur med sol og varme som gjorde susen. (Skulle tro 35 grader hadde motsatt effekt) Men prøv og drikk mye, jeg tok også b-total vitamin daglig og gjør det fortsatt. Tvi tvi, og lykke til. Jeg føler med deg..
baby8juli Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Jeg er i uke 15 og var konstant kvalm og kastet opp de første 13 ukene. Ble helt utmattet og klarte knapt å hente vann til meg selv. Jeg gikk ned 6 kg i disse ukene (ca 10 % av kroppsvekten) min. Legen min ble skikkelig bekymret for utviklingen til fostret om dette skulle fortsette i 2 trimester og ga meg en respet på Largactil (har tidligere forsøkt stemtil uten hell). Dagen etter jeg startet med disse pillene (halv dose av minste dose) var det som å få et helt nytt liv. Gradvis kom kreftene og livsgnisten tilbake. Anbefaler dere å sjekke ut muligheten med disse pillene. Jeg har gått på disse pillene i snart 1 1\2 uke og har lagt på meg 3 kg =) Hurra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå