Gå til innhold

Hull i ørene?


rosa bolla

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Jeg og min samboer er noe uenig om dette; Jeg vil at snipa vår skal få hull i ørene nå, men han mener kanskje at det er litt tidlig og vil vente til hun er 4 år..?!

Snipa vår en 6 mnd.

Noen som har råd / tips, for og i mot tanker om dette?

Blir veldig glad for svar i alle fasonger.. (";)

 

Mulig hun er litt for lita enda, men innen hun er 1 år vil da jeg ha gjort det da.. tenke tenke.. ikke lett dette her altså.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ventet til hun var iallefall 4-5år. Hun er jo baby nå. Ikke ei pyntedukke. Vet det ser veldig søtt ut og alt det, men tenk all den allergien det kan være også. Så begynner de å bli mer aktive nå, og kan rive seg i ørene og alt det. Nei, huff, jeg ville ventet.

Misforstå meg riktig, men jeg liker ikke å se babyer stachet opp som små voksne med øredobber og merkeklær som ikke ser behagelig ut i det hele tatt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

en venninne av meg tok hull i ørene for en tid tilbake, tror kanskje datteren var ca 6 måneder da.. Det har gått kjempefint, ingen betennelse eller noenting... Hun har ekte gull i ørene.. Ellers tror jeg at det med hull i ørene er litt kulturelt betinget... I Norge er det vistnok en del frisører som ikke vil ta før ungen er 1 år, men i en del asiatiske land er det vist mer vanlig at de får hull i ørene tidligere..

 

Jeg har tenkt på det selv men bestemte meg for at jeg ikke har orket det ennå i tilfelle det skulle bli noen infeksjon eller noe..

 

Men det ser jo bedårende søtt ut :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

 

Jeg er enig med deg ang det med pyntedukker og slikt, liker ikke den slags jeg heller.

Men sant ang det med at de begynner å bli mer aktive og alt det der..

Tenker fortsatt jeg da.. lyst og ikke.. om dere skjønner.

Det viktigste er jo at jeg og min kjære blir enige.. hehe.. og det er sikkert jeg som må" legge meg flat".. og vente, men jeg er jo enig på en måte også da.. uff ja, ble mye frem og tilbake men..

Takk allikevell for svar, tips og råd.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser utrolig søtt ut med små jenter med hull i ørene. Men det er liksom ikke i norsk kultur å ta hull i ørene så tidlig. Jeg tror ikke jeg hadde gjort det på mitt barn før barnet var så gammelt at det ba om det selv, jeg. Vi påfører jo barna smerte i andre sammenhenger, som eksempel vaksiner, men det har jo en hensikt. Hull i ørene er derimot ikke noe de "behøver", de er jo så søte i seg selv disse små! :o)

Men dersom du ønsker hull i ørene på henne mens hun er liten, så tror jeg at jeg hadde ventet litt til, i hvert fall. Slik at hun har litt mer kontroll på hender og hode først, ikke ligger og river seg i ørene og sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker jeg fikk hull i ørene, jeg maste og maste, tilslutt fikk jeg viljen min. og det gjorde såååå vondt!!! helt grusomt, og ørene mine var kjempevarme hele den dagen, i løpet av uken som gikk fikk jeg betennelse i det ene øret, jeg hang meg fast i ting og dro de ut, og det var vondt!! jeg har ikke brukt ørepynt på mange år fordi de er vonde den dag i dag.

det er dessuten mange soner i ørene som kan førstyrre det ene og det andre, og ihvertfall hos et lite barn. jeg skal på ingen måte fortelle deg hva du skal og ikke skal gjøre men vær så snill og tenk på det en gang til, helbred er viktigere enn hvor "søt" hun blir med det vel?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bestemt oss for at småjentene her i huset kan få hull i ørene når de begynner på skolen. Jeg synes de er for små når de er yngre enn dette. Jeg er ikke så engstelig for allergier, da det er fullt mulig å benytte rene materialer. Det er mer muligheten for infeksjoner, for å få disse revet ut under lek mm. Og ja, vår midterste går ikke av veien for en liten slåsskamp - kan fint få revet i stykker en øreflipp på det. Håper nå dette går over når hun nærmer seg 6 års alderen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...