Gå til innhold

Svigermorkommentarer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så vidt begynt å kjøpe inn ting til babyen. Ting som er på salg nå... Da jeg ivrig og glad skulle fortelle den kommende farmor om hva jeg hadde kjøpt, utbrøt hun:

"Nei, tør du det da?" Og snakker videre om hvor lite hun kjøpte inn da de skulle ha sitt første barn. Bare noen henteklær o.l. (datteren hennes har barn, og jeg tror ikke hun ventet til barna var født før hun kjøpte noe...)

Skal man gå å forvente at noe skal gå galt eller? Jeg va i uke 21 da jeg begynte å handle, er det for tidlig, eller er det min svigermor som er hysterisk?

Andre med håpløse svigermødre som mener alt dere gjør er feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns overhodet ikke det er for tidlig! Kjøp inn det du ønsker når du kan!

Fikk veldig mange av samme typen kommentarer fra min daværende svigermor da jeg ventet førstemann, "det kan jo skje noe" osv.......

Hvilket gjorde at vi ikke hadde tenkt på å kjøpe inn noe før de siste 3 ukene før termin. Og hva skjedde: lillemann ble født 5 uker for tidlig, og der sto vi, uten noe som helst! Ingen barneklær, ikkeno. Mannen min måtte bare kjøpe inn ting i hui og hast, jeg fik ikke engang velge barnevogn selv :-(

Denne gangen har jeg akkurat kjøpt barnevogn (er i uke 18) og har tenkt å ha alt klart til mini kommer, om det så skulle vise seg å være 5 uker før denne gangen å..... :-)

Skrevet

hei:)

jeg må bare si at her er det motsatt:))))

jeg er 13+2 i dag,og min svigermor har alerede begynt å hekle vognteppe til meg og har begynt å strikke ett hvitt babysett...hihi...ho er helt gaaaaaaaaal...mammaen min har begynt å kjøpe inn småklær også....bare jeg som ikke har begynt enda...skal vente til vi har vært på ul i uke 19:)))

ikke bry deg om kommentarer fra svigermor du...neste gang så spør ho om ho skal betale alle tingene du trenger til full pris,siden hun ikke vil du skal gå på salg no.....jeg skal begynne å handle inn i uke 20:)))))))))))

må jo ha alt på plass og da er det kjekt å kan handle når det er salg:))))

Skrevet

Handlet nesten ingen ting i første svangerskap fordi jeg ville vente å se. Var bare sviger og mine foreldre som handlet litt,selv om de egentlig ikke fikk lov av meg.. men siden de hadde klærne ho seg får de gjøre som de vil. Er på en måte glad jeg ikke handlet noe for fødte alt for tidlig, og det gikk ikke bra...Synes egentlig det får være opp til hver og ein hva de velger å gjør. Men selv kommer jeg heller ikke til å handle noe før det nærmer seg termin denne gangen også..går greit det.

Skrevet

Skjønner at det kan gå galt. Men regner med at vi prøver på nytt om noe skulle skje, så tingene vil vi jo få bruk for før eller siden uansett. Hvis vi ikke vil ha dem, kan vi jo selge dem. Taper kanskje litt penger, men ikke så mye ettersom tingene er ubrukte, vil vi kunne ta en ok pris, og siden vi fikk dem på salg vil vi sikkert ikke tape mye.

Moren min begynte å handle med det samme jeg hadde fortalt henne at hun skulle bli bestemor. Men da bremset jeg henne. Ville vente til etter UL med å kjøpe noe.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...