Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Kondomet falt av og mannen min måtte fiske den ut igjen... Og så jeg som har eggløsning omtrent akkurat nå! Vi har ei jente på 19 mnd, og hadde tenkt å vente en stund til med flere barn. Jeg føler meg heller ikke klar til et nytt svangerskap med tanke på at jeg var veldig kvalm lenge forrige gang. Men abort er uaktuelt. Lurer på hvor stor sjansen er nå. Det var fortsatt en bra beholdning inni kondomet da vi tok det ut, men det kan vel hende noen slapp ut også. Dette blir spennende ja. Hjelp...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #3 Skrevet 16. januar 2007 Tja... føler det blir nesten som abort jeg. Men det er bare meg da. :-)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 Hvordan kan du si at det nesten er som abort? Sedcellene har jo ikke nådd egget en gang om det er der.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 Nei, det har de kanskje ikke nei. Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på! Hmm...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #6 Skrevet 16. januar 2007 Er det sikkert at sædcellene ikke kan ha nådd egget enda? Jeg kjenner litt murringer/halvvondter jeg nå. Men det er vel ikke mulig å kjenne selve befruktningen slik? Vet det er mulig å kjenne at egget fester seg, men det er jo uansett noen dager til at skjer... Hm, jeg driver vel sikkert og innbiller meg ting jeg nå, eller at jeg har tilfeldig vondt der akkurat nå. ? :-)
blond og blid straks fødeklar Skrevet 16. januar 2007 #7 Skrevet 16. januar 2007 Angrepille fungerer på samme måte som p-piller. Er en gravid og egget har festet seg, skjer det ingenting. Så dersom man synes det er ok med p-piller er det vel greit med angrepillen også.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #8 Skrevet 16. januar 2007 Egget skal jo befruktes og dele seg noen ganger før det kan feste seg. Det tar fra 3-8 dg etter eggløsning før det skjer, så det er nok i tidligste laget å kjenne noe som helst ;P Men noen får jo stor mage og melk i puppene uten å være gravid, så hjernen kan lure kroppen til det meste!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #9 Skrevet 16. januar 2007 Ville også følt angrepillen som miniabort! Hvis du tar den først nå kan du jo ha blitt befruktet.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #10 Skrevet 17. januar 2007 Nå begynner det vel å bli i seineste laget å ta stilling til dette for HI, men kanskje det kan komme andre til nytte? Angrepille er IKKE en form for abort! Prevensjonsmidler av forskjellige slag hindrer jo enten sædceller i å nå fram til egget eller hindrer et befruktet egg i å feste seg. Resultat: ingen graviditet. Hvis man ikke har problemer med dette, kan jeg ikke helt skjønne hvorfor angrepille stiller i en annen klasse. Jeg mener, hver gang man har sex, kunne det jo i teorien blitt en baby ut av det. Men vi føler oss jo ikke "slemme" fordi vi ikke går for en baby HVER gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå